Konstiga familjen

Standard

Jag har sagt det förut och jag säger det igen: Vi är nog lite konstiga i familjen 😀

En hemma-hos-film, inspelad hos Familjen P den här kvällen skulle bl a visa:

  • En nittonårig gosse som spänstar runt i frack och lackskor samtidigt som han berättar att det nu bara återstår strumpeband, hängslen och en klocka i kedja innan utstyrseln till balen är perfekt.
  • Samma nittonåring håller en liten föreläsning för sin pappa om hur man placerar en fluga (kragsnibbarna innanför flugan när det är vit fluga, utanför när flugan är svart men det har man bara på begravning) samt hur man viker en vit näsduk reglementsenligt så att den passar i bröstfickan.
  • En sjuttonårig tös som spelar piano med en hand samtidigt som hon sjunger en annan låt än den hon spelar. Under tiden försöker hennes pappa  lära henne hur ett G7-ackord ska spelas. Någon gång passar det väl alltid med ett G7.
  • En sjuttonårig tös och en mamma som sjunger kanon i den finstämda visan ”Det var en gång en daggmask som hette Pelle Jöns”.
  • Repris på Pelle Jöns, nu med 19 också, men utan kanon och framförallt med rörelser.
  • 19 tränar på att sätta sig på en stol utan att sabba skörten på fracken.
  • En trött pappa som ligger tvärs över soffan och läser en informationsskrift från Ordenssällskapet – ”om du går med här går jag med i det andra så jag blir precis lika hemlig som du är, så det så…..”
  • Mitt i alltihop ringer företaget som jagat Kärleken i över en vecka. 19 svarar, med gravallvarlig röst ”Nej, han har lämnat mamma och mig och min lillasyster och stuckit till Rivieran med en rik miljonärska. Ring helst inte mer, det är så jobbigt”
  • Militärt uppdrag för testosteronfalangen hela helgen, det ligger uniformer, kängor och baskrar precis överallt.

Lite konstiga är vi nog, men vi har rätt kul 😀 Och oj så lugnt och skönt 17 och jag kommer att ha det i helgen.

About pruddelutt

Jag föredrar att se livet från den ljusa sidan och försöker alltid (oftast) att möta tillvarons prövningar med ett skratt. Älskar att resa och upptäcka nya platser, tycker om god mat, tar mig gärna ett glas single-malt whisky och tycker att inget är så allvarligt att man inte kan skoja om det - bara man gör det på rätt sätt. Gift sedan den grå forntiden (1986) med min kärlek sedan universitetsåren. Vi har två ungdomar 22 (utflugen pojkvariant) och 20 (flickvariant som flyttar till hösten).

12 responses »

  1. Kul… är bara förnamnet på hur familjen P har det. Vad … ja vad skall jag säga… jo vad kuuul ni har… avundsvärt kul. Kramar!

    PS Ha det så lugnt och sköönt i kväll då.. och i morgon! DS

  2. Roligt i varje fall, man ska vara lite konstiga. 🙂 Min dotter svarade i telefon när ett företag jagade mig att: Mamma har farit till Asien och kommer vara borta i minst tre månader, samtidigt som jag låg på kökssoffan. Det här svaret var bättre, jag kommer att tipsa mina barn 🙂

  3. Hehe, det låter ju riktigt härligt detta. Det är kul att läsa om tokigheter och konstigheter. Varför ska man alltid hålla sig inom dessa ramar? Telefonsamtalet var ju annorlunda men något som gick att skratta åt 😀

    Jag är så ofantligt trött på alla normer för hur man ska uppföra sig, vara och göra för att passa in i samhället. Varför får man inte vara sig själv?

    Så länge man respekterar andra och inte gör dem illa på något sätt så tycker jag gott att konstigheter och tokigheter är okej. Vi är alla individer med ett fritt tänkande.

    Hoppsan nu blev det en lång kommenter, men vad jag ville säga var : kör hårt med att vara tokiga och ha kul 😀

    Kram

  4. Underbart med en konstig familj! Alltid något som händer.. Här hemma får jag allt se till att någ händer… Om jag inte skjuter upp det…. 😦
    Kramisar

Kommentera

