Hemligt

Standard

En av mina goda vänner är synnerligen aktiv i ett ordenssällskap. En sån där hemlig sammanslutning där man pysslar med både det ena och det andra. Tror jag iaf….Med tanke på att de är hemliga av sig så kan de ju ägna sig åt precis vad som helst på sina möten – allt från att dricka blod till att knyppla spetsar kanske. Vad vet jag?

Min vän brukar ha ett gott omdöme men nu börjar jag allvarligt tvivla på hur det står till, egentligen. Hon måste ha drabbats av någon total blockering, för denna vanligtvis så lugna och sansade person har bjudit med oss – Prudie och Mrs Structure – på ett öppet möte ikväll. Syftet är förstås att rekrytera nya medlemmar. Och uppenbarligen tror hon att vi skulle passa bra i detta seriösa sammanhang. Hmmmmmm…..

Naturligtvis tackade jag ja. Jag är ju sjukligt nyfiken på sån’t jag inte vet något om och ett möte i ett hemligt ordenssällskap kan man ju bara inte missa 🙂 Nu gissar jag att det inte blir så många superhemligheter som kommer att avslöjas. Men jag får iaf se en del av lokalerna och lära mig lite om vad de sysslar med. Den officiella versionen alltså 😉

Stackars ordenssällskap, de vet inte vad det är för främmande fågel som kommer flygande ikväll…Hoppas bara att vi kan uppföra oss 😀

About pruddelutt

Jag föredrar att se livet från den ljusa sidan och försöker alltid (oftast) att möta tillvarons prövningar med ett skratt. Älskar att resa och upptäcka nya platser, tycker om god mat, tar mig gärna ett glas single-malt whisky och tycker att inget är så allvarligt att man inte kan skoja om det - bara man gör det på rätt sätt. Gift sedan den grå forntiden (1986) med min kärlek sedan universitetsåren. Vi har två ungdomar 22 (utflugen pojkvariant) och 20 (flickvariant som flyttar till hösten).

10 responses »

  1. Jag skulle bums tacka ja till en så´n inbjudan… precis som du Pruddelutt… När jag besökte Erlangen sist fick vi följa med och titta på ett ordenssällskaps lokaler… och fick oss berättat en del… men det mesta är ju så hemligt sååå hemligt… Det var en frimurar-orden…

    Liiite måste du berätta om vad du varit med om… Åtminstone hur lokalerna såg ut… 🙂 Kram!

  2. Sånt där kittlar också min nyfikenhet jättemycket och självklart skulle jag också gå dit och leta i lådor och skåp 😀 Hoppas, hoppas du kan återkomma här efteråt och dela med dig!

  3. 🙂 Jag har också en vän som är med i ett ordenssällskap. Hon berättar aldrig något men vi brukar skämtsamt referera till det som ”sekten”. Jag har en tydlig bild av att de klär sig i svarta kåpor och slörpar blod ur gamla djurkranium. Jag VILL att det ska vara så. Sanningen är nog tyvärr betydligt mer sansad. Men, men…

    Verkar hon fullt normal för övrigt, din vän? Inga konstiga hörntänder som vuxit ut efter sessionerna i sekten eller något annat märkligt beteende som inte stämmer riktigt med vad som anses ”normalt”. Man blir ju lite betänksam. Allra helst när man får en massa information, men egentligen inte får veta något… 🙂

Kommentera

