Jag samlar mig

Standard

Håller på att samla ihop mig till ett inlägg i samma stil som Lejonet hade för ett tag sedan – ”det här företaget suger och jag skulle inte rekommendera något att handla där”-typ.

Men storsint och generös som jag är efter att ha lugnat ner mig ett dygn på Yasuragi så ska jag ge företaget en chans först. De har fått en sakligt och strukturerat mail med en mycket irriterad underton här på kvällskvisten. Synpunkter har framförts och krav har ställts, för att göra en lång historia kort. Och det vete sjutton om inte Mrs Structure smet ut från jalusiskåpet på jobbet och var den som författade mailet 🙂

Nu får vi se vad som händer i morgon – rättar de till det här kan jag berätta om ett företag som tar sina kunder på allvar och fixar till de problem som uppstår ibland. Gör de det inte blir bloggosfären inte nådig – det kan jag garantera.

About pruddelutt

Jag föredrar att se livet från den ljusa sidan och försöker alltid (oftast) att möta tillvarons prövningar med ett skratt. Älskar att resa och upptäcka nya platser, tycker om god mat, tar mig gärna ett glas single-malt whisky och tycker att inget är så allvarligt att man inte kan skoja om det - bara man gör det på rätt sätt. Gift sedan den grå forntiden (1986) med min kärlek sedan universitetsåren. Vi har två ungdomar 22 (utflugen pojkvariant) och 20 (flickvariant som flyttar till hösten).

8 responses »

  1. Det klart att företaget skall ha en uthängning i a la blogg, men jag tror att de får stora darren när Mrs Stucture sa sitt.

    På dem bara 🙂

  2. Håller med Ståhatt. På dem bara…

    Har alldeles nyligen haft en ”uppgörelse” med en ”nätaffär”… som lovat räfst och rätttarting… Om inte… hänger jag på… hänger alltså ut dom på nätet i den bloggvärld som hälsar på hos mig… och kanske blir det ringar på vattnet.

    Hos mig… om du inte får framgång och inget händer… kommer ringarna sprida sig… var så säker.

    Kram och Lycka till Mrs Structure… 🙂

  3. Jalusiskåpet, hade glömt av att det är därinne Mrs Structure håller till…nyfiken undrar förstås vad det är för något hon köpt över nätet…Prudie ”poppade” upp… once i min hjärna och jag shoppade loss över nätet (händer sällan)

  4. Det är effektivt; jag har haft många träffar på mitt inlägg om Citibank. Sen kan man ju hoppas att de faktiskt rättar till felet och visar sig bry sig om sina kunder trots allt…

  5. Ibland måste structure få komma till tals! Kör på!

    Nej inte får man välja sin släkt. Det är bara så horribelt att ens moster ska vara så totalt…saknar ord. Nå låt oss bara säga att jag inte kommer att vända mig till dem om något händer.

    Det låter som ni haft ett skönt avkopplande, blev ju aningen sugen på samma vistelse hihi, visserligen har jag två söner som försöker sig på att pyssla om mor sin med just massage 😀

    Ha en skön kommande PÅSK

    Kram

  6. Kommer jag med en liten påskhälsning … jag blir förskräckt när jag ser att du har skrivit så mycket sedan jag var in sist och inte mår du riktigt bra, men det går säkert över när vårdepressionen ger med sig, ljuset är inte bara gott när det väl kommer, många är vi som får det lite tungt vid den här tiden utan att det direkt är något som är fel.
    Du får en påskpuss av mig och jag hoppas din helg kommer att vara vilsam och trevlig med en massa god mat och skönt sällskap.
    Kram

Kommentera

