Lite lättare

Standard

Solen skiner. Kvicksilvret tar sig upp till +15. Idag är allt lite lättare, trots att cykeln hade punktering på framdäcket när jag skulle ge mig iväg i morse. Men, men, man är väl inte sämre än att man snor makens hoj istället – han hade redan hunnit iväg när jag åkte och cyklade uppenbarligen inte till jobbet idag.

Jag funderar fortfarande på hur jag mår egentligen och har väl inte kommit till några som helst insikter, egentligen. Inte mer än att det faktiskt är fredag i morgon, vårvädret ska fortsätta och att det trots allt känns lite bättre. Det KAN ju också bero på att chefen hållt sig undan idag 😀

Om jag inte minns alldeles fel har jag hört någon gång att det där med ”mitt-i-livet-kriser” inte är särskilt konstigt alls – när man är ung blickar man bara framåt, när man är gammal blickar man för det mesta bakåt. Men när man är medelålders ser man åt båda hållen och då kommer ofta tankar i stil med ”var det så här det blev”, ”tänk om inte om hade varit” osv och då kan man hamna i grubblerier. Precis som man gör i brytningstider, när man står på tröskeln till något nytt och okänt. Nu vill jag absolut inte säga att jag befinner mig i någon slags kris, för det gör jag verkligen inte. Men på topp är jag inte. Och när omgivningen noterar det får man ju lov att tänka till lite.

Tack för alla rara kommentarer på förra inlägget – jag blir nästan lite rörd. Jag blir ju lätt det när någon bryr sig….

About pruddelutt

Jag föredrar att se livet från den ljusa sidan och försöker alltid (oftast) att möta tillvarons prövningar med ett skratt. Älskar att resa och upptäcka nya platser, tycker om god mat, tar mig gärna ett glas single-malt whisky och tycker att inget är så allvarligt att man inte kan skoja om det - bara man gör det på rätt sätt. Gift sedan den grå forntiden (1986) med min kärlek sedan universitetsåren. Vi har två ungdomar 22 (utflugen pojkvariant) och 20 (flickvariant som flyttar till hösten).

6 responses »

  1. Jag läste i dag att en av mina favoritartister, Nisse Hellberg i Wilmer X, och för övrigt skolkamrat fyllde femtio i dag! Den ekvationen gick inte ihop för han är ju en ung spoling… Visst är han väl det?

  2. Ta solen och cykeln till hjälp, klart du är i en brytningsperiod, men samtidigt har du livserfarenhet som tar dig igenom allt också. Det är väl det som är skillnaden mellan kriser förr och kriser nu, iaf för mig, de blir inte riktigt lika långvariga och tuffa. Njut av det lilla i livet, det kan ju du.

  3. ”Du är aldrig så ensam som du tror. Månen är din syster, solen din bror”… eller nå´t ditåt skrev Ulf Lundell och sjöng…

    Så sant som det var sagt, eller skrivet, eller sjungits… var sjunget… hmm (att komparera är inte alltid lätt)…

    Stor systerkram från Skatan.

  4. Brytningsperiod låter betydligt trevligare än medelålderskris, svänger ju rätt mycket själv har jag lagt märke till och i mitt fall brukar det oftast röra sig om ”hormonturbulens” så ve och fasa klimakteriet here I come 🙂
    Skönt att dagen idag känns bättre en stor bamsekram till dig!

  5. Du, idag är det fredag. Gotta dig med Kärleken och klappa barnen. Göm skinkan för sonen och ta ett glas vin.
    Stooor fredagskram!

Kommentera

