Omtumlad

Standard

Hemma igen. Och jag känner mig som om jag hade tillbringat de senaste dygnen i en torktumlare 😀

Kursen har varit bra, men intensiv. Många tankar snurrar i huvudet efter de senaste dagarna och jag känner att jag  på något vis måste bearbeta och sortera lite innan jag kan rapportera. Men så mycket kan jag säga att det handlar om ett mycket angeläget, men också mycket svårt och framför allt komplext, ämne. Om man går en kurs i t ex Excel eller Powerpoint blir man trött i huvudet av all fakta. Den här kursen innehöll förvisso en hel del fakta också, för det forskas mycket inom området. Men det blir en annan sorts trötthet när man hela tiden ska reflektera och relatera till sig själv och sin egen historia. Man ska också ta in de andras upplevelser och erfarenheter och fundera på sig och själv och sin egen situation. Så det snurrade rätt bra i huvudet redan efter halva första dagen.

I torsdags morse låg Kärleken på operationsbordet. Ett litet och förhållandevis enkelt ingrepp, men dock en operation som inte har med snarkningen att göra. Därför blev jag helt skakig när det kom ett SMS från honom en stund efter operationen och vågade nästan inte klicka upp meddelandet. Men så tänkte jag att om han kan messa så kan han ju inte vara helt utslagen 🙂
Det visade sig vara goda nyheter – men det gjorde bara att torktumlaren började snurra ännu fortare för mig. 17 har fått familj därborta i det stora landet i väster! Allt är klart med familjen men för att skolan ska kunna säga OK, och innan de gör det får vi inte veta några närmare detaljer, så måste 17 skriva en uppsats på två sidor för hand och skicka över. Innehållet i den uppsats hon skrev förra våren innan hon blev antagen till utbytesprogrammet var helt OK, men skolan ville ha den i handskriven version. Helt plötsligt blev det där 17 drömt om, pratat om och längtat till så väldigt konkret. Väldigt roligt, men också lite skakigt för oss alla.

Nå’n som vet hur man får stopp på torktumlaren 😀

6 responses »

  1. Meditativ promenad är lösningen. Gå ut, och det enda du får tänka på är din omgivning. Lyssna på fåglarna, titta på blommorna (det finns redan några)… och du får absolut inte tänka på jobb eller annat som kan skapa stress. ENBART omgivningen. Du ska tänka på att du är ett med naturen.

    Förresten, vilken delstat blev det?

  2. Åh, så kul att 17 ska vara utbytesstudent! Vi hade en förra året från Kalifornien, Kajsa 16 år. Hon kändes ibland lite väl liten och hade svår hemlängtan.
    Vår Alex var samtidigt i Ohio. Han fick sin värdfamilj i sista sekunden innan han åkte. Gud så mycket papper och visum och vaccinationer och allt vad det var! Men det var det värt, han har haft ett fantastiskt år i USA. Hoppas att det blir lika bra för din 17-åring.

  3. Så skönt att kärleken överlevde stunden på operationsbordet! Även om det inte var något större ingrepp så medför det alltid en viss oro och anspänning. Grattis också till att 17 fått familj!

    Trevlig lördag!

  4. Vad som stoppar torktumlaren? Tja, sätt dig, lägg upp fötterna och smutta på en whisky och tänk att tillvaron svänger och det är som det ska.
    Bamsekram på dig!

  5. Själv la jag mig på spikmattan, öppnade mig för allt ljus jag behövde rakt ner i magen och låg 20 minuter så, helt avslappnad och verkligen tänkte mig energin jag fick in i magen.
    Här har det snurrat både bildligt och faktiskt i en vecka nu, men det känns nästan helt okej nu efter ”tankningen”.

    Lycka till!

  6. Njut du av torktumlaren…Nu. Se´n med 17 i det stora landet i väster och 19 i ”lumpen”… saktar den ner betydligt tills den slutligen… dunk dunk du…. helt lägger sig tillrätta och du kan njuta… av stillheten.
    Men… förresten. Du har ju en slagits med torktumlares tumlande förr… tänkte inte på det.

    Tryck på stoppknappen genast! Kramar och ta det riktigt lugnt…

Kommentera

