Bubblor

Standard

bubblorMycket bubblor just nu.

Ikväll är diskmedelsbubblorna kompletterade med bubblor av helt annat slag. Här finns det grejer att fira nämligen! Och inte bara en – utan fyra.

Trots att det är en vanlig sketen onsdag korkade vi upp en flaska fuskbubbel som vi avnjöt med några lyxiga chokladtryfflar. T o m 16 fick (helt emot våra principer, egentligen) 2 cm bubbel i sitt glas. ”Fy fasen” var kommentaren innan hon hällde det hela i vasken och tog vanligt vatten istället.

Vad vi firar är fyra separata händelser som jag återkommer med snarast. Måste diska färdigt först 🙂

About pruddelutt

Jag föredrar att se livet från den ljusa sidan och försöker alltid (oftast) att möta tillvarons prövningar med ett skratt. Älskar att resa och upptäcka nya platser, tycker om god mat, tar mig gärna ett glas single-malt whisky och tycker att inget är så allvarligt att man inte kan skoja om det - bara man gör det på rätt sätt. Gift sedan den grå forntiden (1986) med min kärlek sedan universitetsåren. Vi har två ungdomar 22 (utflugen pojkvariant) och 20 (flickvariant som flyttar till hösten).

11 responses »

  1. Här kommer ett fyrfaldigt Grattis ifrån mig till ja nu vet jag ju ännu inte till vad, en av dem kan jag nästan gissa mig till men resten nope! Grattis till alla hur som!

  2. Så trevlig det låter! Misstänker vad en kan vara men… Hur som helst grattis till alla glada nyheter!

    Du har förresten en utmaning hos mig. Högst frivillig som alltid 🙂

  3. Åhå, nu blir jag nyfiken..låter spännande detta. Väntar spänt på att höra vad ni firar.

    Herrarna mår betydligt bättre tack för omtanken, de har gått hela andra veckan utan problem och snart stundar påsklovet. Målet är att de ska gå ända fram utan hinder *peppar’ *peppar*

    Ha det gott tösen
    Kram

  4. Kaan en av de separata händelserna möjligtvis vara 19 och hans ansökning … månne… men … se´n… de andra tre…
    Grattis i alla fall… och Trevlig lugn helg önskar jag dig…

Kommentera

