Sysselsatt

Standard

Upptäckte i morse att diskmaskinen inte alls varit samarbetsvillig i den senaste diskningen. Vid närmare kontroll visade det sig att den inte vill ta emot något vatten. Laga eller inte laga? Tja, diskmaskinen är (liksom allt annat i den vägen i vårt kök) 17 år och då är det knappast idé att laga. Näpp, det är nog bara att bita i det sura och se sig om efter en ny.

Men först ska jag handdiska dagens middagsdisk och allt som var inproppat i diskmaskinen. Jippi 🙂 Den enda trösten är att timingen för min del är rätt OK, jag är på vift hemifrån tre kvällar den här veckan. Hoppas bara att familjen inte kommer på att de ska spara en massa disk till mig….

About pruddelutt

Jag föredrar att se livet från den ljusa sidan och försöker alltid (oftast) att möta tillvarons prövningar med ett skratt. Älskar att resa och upptäcka nya platser, tycker om god mat, tar mig gärna ett glas single-malt whisky och tycker att inget är så allvarligt att man inte kan skoja om det - bara man gör det på rätt sätt. Gift sedan den grå forntiden (1986) med min kärlek sedan universitetsåren. Vi har två ungdomar 22 (utflugen pojkvariant) och 20 (flickvariant som flyttar till hösten).

7 responses »

  1. Vi bestämde att inte köpa någon diskmaskin förrän vi flyttar. När nu det kan bli… ”Köket” är så litet att frukostdisken efter oss två ser ut att ha varit värsta middagsbjudningen. Trist är bara förnamnet.

  2. Tänk… ibland kan jag tycka att det är ganska ”meditativt” att diska… eller stryka… eller dammsuga. Jag står där med min diskborste … och låter blicken glida ut genom fönstret… och tänker på ett det ena ett det andra.. Vips … är disken klar och jag vet knappast hur det har gått till. 🙂

    Men inte om man ”har häcken full” med jobb och annat förstås…

    Kram!

  3. Ja, våra vitvaror strejkar också som bekant – men våra är typ 5 år! Hoppas att du slipper hela veckans disk 🙂 Vi har lite sammandrabbningar ang vårt tjusiga schema men det är det värt 😉

  4. Har aldrig ägt en diskmaskin… vet inte ens hur man packar dem… nog skulle det vara skönt ibland, men jag är så van vid handdisk så mina händer skulle väl få en chock.

    De gamla maskinerna höll längre, det kan man inte räkna med när det gäller dagens maskiner, tyvärr.

Kommentera

