Välkommna :-)

Standard

19 och två klasskompisar har jobbat i projektarbete med att skriva ett egenhändigt komponerat verk för en något udda trio – valthorn, fagott och trombone. Idag är det uruppförande av verket och också examination av projektarbetet.

Här om kvällen stack 19 in huvudet i sovrummet när jag låg och läste, slängde en affisch på täcket med ett glatt flin och sa ”Pinsamt – eller hur?” Jag tittade på affischen en stund och kunde för mitt liv inte komma på vad det var som var så pinsamt. Det var en mycket stilren affisch i vitt och svart, all väsentlig information fanns på plats. Rätt dag och tid och upplysningar om vad som stod på programmet. Längst ner på affischen stod det……VÄLKOMMNA – med två m.

”Aj då” sa jag. ”Fast det tog en liten stund innan jag såg det och jag brukar ju vara rätt snabb att reagera på stavfel.” 19 flinade. ”Vi är ju esteter och vi läser inte så mycket svenska” sa han glatt. ”Egentligen är det inget stort problem – mormor tyckte förresten att vi kunde hävda att det var en kreativ stavning och att vi med två m menar att alla är extra mycket välkomna”.

Det var en kreativ lösning av mormor tycker jag 😀 Det ska iaf bli spännande att höra vad grabbarna totat ihop för något.

About pruddelutt

Jag föredrar att se livet från den ljusa sidan och försöker alltid (oftast) att möta tillvarons prövningar med ett skratt. Älskar att resa och upptäcka nya platser, tycker om god mat, tar mig gärna ett glas single-malt whisky och tycker att inget är så allvarligt att man inte kan skoja om det - bara man gör det på rätt sätt. Gift sedan den grå forntiden (1986) med min kärlek sedan universitetsåren. Vi har två ungdomar 22 (utflugen pojkvariant) och 20 (flickvariant som flyttar till hösten).

7 responses »

  1. Mmmmm är en av de bästa bokstäverna. Kan man aldrig få för många av. Mmmm går ju lätt att uttala. Det hade varit värre om det varit VÄLKKKKKOMNA! Hackigare, eller hur?

  2. Jag tycker att det var rätt så charmigt 🙂 Med den inställning kommer nog projektarbetet bli alldeles förträffligt bra. Om någon märker det så har M ett syfte nämligen att väcka folks intresse och göra folk nyfikna.

  3. tur att du nämnde trombone, annars hade jag varit helt ute. Valthorn? låter som en exotisk växt från polcirkeln… fagott? hehe, du vet väl vad fagot betyder på engelska? 🙂

Kommentera

