Sommarstress

Standard

Börjar på att känna mig smått stressad inför sommaren redan 🙂

Vi har fått order på att inkomma med semesterönskemål till 1 april och jag har inte en susning….Familjen befinner sig i grav upplösning den här sommaren. Semester måste jag ha – men det vore ju trevligt att ha sällskap av någon de veckorna. Och jag fixar inte att bara gå hemma i tre veckor – jag måste få byta miljö ett tag. Sedan behöver det varken vara exotiskt eller särskilt långt bort. Men jag måste få se något annat än hemmets fyra väggar när jag är ledig. Annars blir jag vrång, sur och allmänt grinig. Fast det gör ju å andra sidan inte så mycket om jag bara har sällskap av mig själv….

Det skulle vara lite enklare om man visste ungefär var man hade kidsen vilka veckor – men i år hänger precis allt i luften. En riktigt tålamodsprövande övning för Mrs Structure! Förhoppningsvis lär jag mig nå’t på det. Och jag lär återkomma i frågan.

About pruddelutt

Jag föredrar att se livet från den ljusa sidan och försöker alltid (oftast) att möta tillvarons prövningar med ett skratt. Älskar att resa och upptäcka nya platser, tycker om god mat, tar mig gärna ett glas single-malt whisky och tycker att inget är så allvarligt att man inte kan skoja om det - bara man gör det på rätt sätt. Gift sedan den grå forntiden (1986) med min kärlek sedan universitetsåren. Vi har två ungdomar 22 (utflugen pojkvariant) och 20 (flickvariant som flyttar till hösten).

5 responses »

  1. Så blir det vissa somrar och det är inte helt kul. Även om vi bor bra vid hav och strand så vill jag ändå få lite miljöombyte. Det hör liksom till… Att bara vara ledig tycker jag inte helt om utan gärna några utflykter och en kortare resa. Hoppas ni hittar någon bra lösning på ledigheterna även i år.

  2. Jag som planerade att åka ner till Ystad med husbilen insåg plötsligt att det förmodligen inte blir ett dugg sånt i sommar. OM jag får en ny njure så måste jag lämna prov två gånger i veckan under 3 månder, en av gångerna måste jag vara på Huddinge och träffa doktorn. Så jag får nog be maken köra ut mig till en buske här på ön och semestra där. Han kan ju pendal mellan mig och jobbet så blir det nog bra på något vis.
    Kram

  3. Sommaren går ju så fort så därför vill man att det ska bli så bra som möjligt. Ni får fara iväg på en liten resa, det är alltid skoj.
    Ha det gott

Kommentera

