Utmanad av Ayla

Standard

Det är lite tufft att jobba och hålla tummarna samtidigt – så det är inte utan att man känner sig lite mentalt utmattad så här på kvällskvisten. Tummarna har jag hållt hela dagen för 19 som varit på ”Särskild utredning” hos Pliktverket. Det heter så på byråkratsvenska när man provspelar till någon av försvarsmaktens musikkårer

Huvudet är helt tomt på idéer ikväll, men som tur är finns det en utmaning från Ayla att sätta tänderna i. Här kommer den:

1. Ta närmaste bok och slå upp sidan 18, rad 4. Vad står det?
…..except between tenor and bass, where even two octaves’ distance may…..
(Boken är en tegelsten i harmomilära, ”Harmony” skriven av Walter Piston)

2. Sträck ut din vänstra arm så långt du kan, vad rör du vid?
En plastpåse från Coop Extra, fylld med noter, som ligger på den andra skrivbordsstolen.

3. Vad såg du senast på TV?
Desperate Housewifes i går kväll.

4. Utan att se efter, gissa vad klockan är?
Cirka 20, ungefär. Kollar på datorn och den är 20:11. Inte illa!

5. Bortsett från datorn, vad hör du just nu?
Suset från webservern och Marschmusik från 19:s rum. Någon som rör sig ute i vardagsrummet.

6. När du senast var ute, vad gjorde du då?
Promenerade hem från jobbet.

7. Vad tittade du på innan du började med denna undersökningen?
Tagsurfern.

8. Vad har du på dig?
Jeans, en turkosgrön långärmad tröja, glasögon.

9. Drömde du något inatt?
Nej — jag sover just nu som en klubbad säl på nätterna efter att ha kastat ut Kärleken från vårt gemensamma sovrum. Jag har lite sömn att ta igen…

10. När skrattade du senast?
När 19 och jag åt middag och han berättade några episoder från sin dag hos Pliktverket.

11. Vad finns på väggarna i rummet där du är nu?
En gammal ärvd väggklocka som tyvärr inte fungerar, två bokhyllor, en mindre hylla med CD-skivor och DVD:er, en mitt emellan-hylla med pärmar, tidskriftsamlare och telefon, en vävd tavla som svärmor gjort.

12. Har du sett något konstigt på sista tiden?
Jaa – jag ser ju min käre make varje dag 🙂

13. Vad tycker du om den här utmaningen?
Precis lagom nivå för mig idag.

14. Vilken var den senaste filmen du såg?
Hairspray med bl a John Travolta.

15. Om du blev mulitmiljonär, vad skulle du köpa då?
Resor till jordens alla hörn.

16. Berätta något om dig själv som folk inte vet om:
Oj då – undrar just vilket lik från garderoben jag ska gräva fram 🙂 Det kanske inte är så många som vet att jag är utbildad lagårdsavbytare, jag var aktiv i Blå Stjärnan i min ungdom.

17. Tycker du om att dansa?
Nej. Man gör inte det när man spelat så mycket dansmusik som jag gjort.

18. George Bush?
Nej tack.

19-20. Vad ska dina barn heta, pojke respektive flicka?
Jag har gjort mitt på den fronten. Och vad barnbarnen ska heta tänker jag inte börja fundera över på länge än.

21.Skulle du någonsin överväga att bo utomlands?
Absolut.

22. Vad vill du att Gud ska säga när du kommer till pärleporten?
Nu ska jag visa dig hur allt funkar egentligen – det har du ju funderat en del på.

23. Vilka fyra personer vill du ska svara på dessa frågor?
Alla som känner för det – det gör absolut ingenting om det råkar vara fler än fyra….

About pruddelutt

Jag föredrar att se livet från den ljusa sidan och försöker alltid (oftast) att möta tillvarons prövningar med ett skratt. Älskar att resa och upptäcka nya platser, tycker om god mat, tar mig gärna ett glas single-malt whisky och tycker att inget är så allvarligt att man inte kan skoja om det - bara man gör det på rätt sätt. Gift sedan den grå forntiden (1986) med min kärlek sedan universitetsåren. Vi har två ungdomar 22 (utflugen pojkvariant) och 20 (flickvariant som flyttar till hösten).

6 responses »

  1. Det där med lagårdsavbytare låter trevligt och imponerande. Något som du nu också praktiserar? 🙂

    Nej du – jag slutade innan jag fyllde 20. Sedan var det andra intressen som tog över 🙂

  2. Det mest fantastiska med så´na här utmaningar är att man får lära känna ”offret” ganska mycket mer… Och det är alltid roligt tycker en som är nyfiken på människor se´n födseln… Kramar 🙂

Kommentera

