Förlovningsyra

Standard

ringInte trodde väl jag att en så lugn och sansad person som yours truly kunde ryckas med i den kungliga förlovningsyran som dragit fram över landet idag. Funderade en stund på om det är tantvarning när man sitter och bevakar den stora kvällstidningens webTV-sändning från slottet – nerklickad bild men headsetet på plats –  så att man kan jobba lite medan man väntar på att det ska hända nå’t 😀

Nåväl,  jag var i gott sällskap – den för dagen enda närvarande jobbarkompisen funderade skarpt på att lägga ut en rojalistisk nyhet på vårt intranät. Vi kommer ju båda ihåg hur fjolliga våra kollegor i det södra grannlandet var när det var kungligt bröllop där för ett par år sedan, så varför inte?

T o m 19 var lite drabbad av förlovningsyran, han insåg raskt att om han sköter sina kort väl nästa vecka så är det inte alldeles omöjligt att han kommer att se delar av bröllopsfestligheterna från snudd på första parkett. Det vore ju nå’t att berätta för barnbarnen om 😀

Roligt är det iaf att de unga tu äntligen får varandra!

About pruddelutt

Jag föredrar att se livet från den ljusa sidan och försöker alltid (oftast) att möta tillvarons prövningar med ett skratt. Älskar att resa och upptäcka nya platser, tycker om god mat, tar mig gärna ett glas single-malt whisky och tycker att inget är så allvarligt att man inte kan skoja om det - bara man gör det på rätt sätt. Gift sedan den grå forntiden (1986) med min kärlek sedan universitetsåren. Vi har två ungdomar 22 (utflugen pojkvariant) och 20 (flickvariant som flyttar till hösten).

9 responses »

  1. Många har nog drabbats av yran! Själv fick jag ett sms från äldsta fröken vilket inte händer ofta. Självklart trodde jag att det hade hänt något men hon ville bara tipsa om TV_sändningen. Då satt jag på jobbet precis som du gjorde… Tantvarning där med i så fall!

  2. Ibland är du så snabb att läsa – jag tror knappt jag hann publicera inlägget förrän du skrev en kommentar! 🙂

    Ha det gott i förlovningsyran kära du, själv är jag så antiroyalist man kan vara 🙂

    Jodu – ibland är jag snabbare än en kobra 🙂 Men jag lovar – jag sitter inte framför datorn jämt, jämt, jämt 🙂
    /Pruddan

  3. Jag fick veta nyheten av Znogge… och se´n såg jag löpsedlarna… och se´n ringde jag pappa som tog väääldigt god tid på sig att svara. Han satt framför TV som hade haft utsäning (TV4) i flera timmar och hade på ljudet så högt… Nog är det någon slags yra alltid… även om jag tror att det mest handlar om att jag blev glad att de äntligen ”fick varandra”. 🙂 Kramar!

  4. Ha ha..tur jag hade som var sjuk och fick ligga hemma i soffan fullständigt KLISTRAD vid TV:n och banne mig om det inte kom en tår av rörelse när man såg de förälskade två i soffan där på kungliga slottet!! Vaddå tantvarning?! Det är ju en underbar love story!!

  5. Haha, nyheten gick mig spårlöst förbi igår och jag är förvånansvärt likgiltig. Jag tror fanimej ungarna bryr sig mer än jag. De tycker synd om paret med all offentlighet som följer…

  6. Hm, slipper nog undan tantvarningen då, tittade på Två och en halv man när man hade extrasändningar i går kväll och hörde bara nyheterna på radion på dagen, sen såg jag korta snuttar av talet eller vad det nu kallas på nyheterna. Men visst tycker jag det är roligt, riktigt roligt och idag blir jag lite sur när jag hör att 50 % av befolkningen inte tycker att han är rätt man för Viktoria. Jisses, de har ju inte mötts nyss och han vet nog vad han går in i, hade han inte varit rätt man hade han flytt fältet för länge, länge sen. Så jobbigt det måste vara att få förhållandet analyserat nu av allt och alla. Som om de inte är tillräckligt intelligenta för att veta själva vem dom vill ha!

  7. Vaddå tantvarning? 🙂 Jag hängde med lite halvhjärtat, är givetvis glad för deras skull, men som Ankans barn så kunde jag inte låta bli att tycka liite synd om Daniel, men enligt uppgifter i ”sfären” så verkar han fixa det gallant! Ha det!

  8. Dottern ringde och sa att här sitter man tårögd av att se dem i tv och jag fattar inte varför, just så sa hon. Själv sneglade jag lite då och då, det var ju svårt att missa det hela eftersom allt gick i repris större delen av kvällen.
    Klart jag är glad för deras del, men jag vet inte är inte så mycket för kungahuset… kan de betala sina egna bröllop som andra gör så kan de få gifta sig för hur många miljoner som helst. Hörde något om en kostnad av 30 miljoner? Är det meningen att vi som sitter i stugorna ska betala det i det ekonomiska läge som är nu för landet? Väl magstarkt tycker jag som säkert kommer att sitta där tårögd och titta på det kommande bröllopet.

Kommentera

