Bad hair day

Standard

bad_hair_day

 

Måndag. All snö som formligen vräkte ner hela söndagen är förvandlad till slask. Syredopade kollegor har återvänt från fjällveckan. Tappade en liter mjölk i golvet när jag plockade undan efter middagen. Till råga på allt glömde jag bara bort att tvätta håret igår kväll – det är fett, platt och ser kort sagt alldeles förfärligt ut. Nej – det var ingen bra start på veckan.

About pruddelutt

Jag föredrar att se livet från den ljusa sidan och försöker alltid (oftast) att möta tillvarons prövningar med ett skratt. Älskar att resa och upptäcka nya platser, tycker om god mat, tar mig gärna ett glas single-malt whisky och tycker att inget är så allvarligt att man inte kan skoja om det - bara man gör det på rätt sätt. Gift sedan den grå forntiden (1986) med min kärlek sedan universitetsåren. Vi har två ungdomar 22 (utflugen pojkvariant) och 20 (flickvariant som flyttar till hösten).

10 responses »

  1. Jag har börjat hoppa över den dagliga hårtvätten… för att få lite stuns i det hela… Så … in med fingrarna och rör till lite. Ta hjälp av den söta katten som modell…
    Fast idag är det ju som sagt tisdag… och en heeelt annan dag. Kramar! 🙂

  2. Nu står du inför en alldeles ny dag idag! skatans förslag var ju festligt 😀

    Vilka sköna juveler ni är, gillar er skarpt.

    Just nu har jag jort hår för att slippa allt hårarbete, det ska gå fort och vara lite att torka. Nu har jag fördelen att ha ett hår som kräver lite arbete när det är kort, dessutom ska det ju vara spretigt i år, så visst sjutton följer jag modet då och då

    Ha en bra fettisdag idag
    Kramen

  3. Jag försöker dra ut mellan hårtvättarna då jag har sånt där ”fint nordiskt hår”, men idag gick det inte längre, idag hade jag en ”bad hair day” på gång så det gick raka vägen till duschen från sängen och nu, ja, nu är det iaf rent, men trist, tråkigt, platt och vintertrött.

    Men som sagt, det är tisdag, nu dag, nya krafter, förhoppningsvis.

  4. Alla har vi de där dagarna är det inte håret så är det något annat som inte funkar.
    Hur går det med bakandet? Jag tog precis ut ett lite grövre surdegsbröd ur ugnen, ska bli kul att se hur det smakar.
    Jag har nu en ny surdeg på gång en med honung och den bubblar lite lagom redan på sin andra dag, så det verkar vara ett bra recept. Återkommer till det om det funkar hela vägen ut så kan maken din få receptet.
    Nej så här gör vi jag sätter in det på min sida ”recept” om det funkar så hittar du det där. Den där receptsidan har jag precis satt igång med, tänkte att jag kan väl skriva in lite recept när jag känner för det.
    Kram och vilken tur att det alltid kommer en ny dag!

    Det funkar jättebra med bakandet! Men maken har snöat in på baguetter 🙂 Jag spelade in det danska programmet om brödbak som visades igår kväll åt honom – kanske att det kan bli lite ny inspiration. Kul med din receptsida – den måste jag kolla in!
    /Pruddan

Kommentera

