Hört i soffan

Standard

Hört i soffan hemma hos familjen P häromkvällen:

Mor och far tittar på TV. Inslag från statsbesök med stor mottagning på inre borggården på slottet.

Far: Vad är det här för marsch nu igen?
Mor: Svea Livgardes defileringsmarsch
Far: Visst ja…

In kommer son, snett från vänster.

Son: Vad tittar ni på för tillställning? Det är ju Marinens Musikkår. I vinteruniform. Och är det inte Svea Livgardes marsch?

Vi kanske skulle skaffa oss ett liv 😀

About pruddelutt

Jag föredrar att se livet från den ljusa sidan och försöker alltid (oftast) att möta tillvarons prövningar med ett skratt. Älskar att resa och upptäcka nya platser, tycker om god mat, tar mig gärna ett glas single-malt whisky och tycker att inget är så allvarligt att man inte kan skoja om det - bara man gör det på rätt sätt. Gift sedan den grå forntiden (1986) med min kärlek sedan universitetsåren. Vi har två ungdomar 22 (utflugen pojkvariant) och 20 (flickvariant som flyttar till hösten).

9 responses »

  1. Jeeesus.
    Här pratar vi mest filmer, Sipmsons, Family Guy och annat.
    Och jag har inte koll på något av det.
    Kan vi prata om mängden Ajax när man städar? För då vet och kan jag.

  2. *ler*
    Det var ett underbart samtal 🙂 Nörd? – Inte då.

    Snart 17 ska inte känna sig bortskämd för att kosten prioriterades annorlunda på friskolan. Kosten ska vara en självklarhet för alla barn och ungdomar. Här måste våra ”bestämmande” tänka om ordentligt.

    Ha det gott
    Kram

  3. vi är alla nördar på olika sätt, skulle jag tro. I alla fall om vi har intressen, vilket är samma som att ha ett liv. Med grekisk geometrisk filosofi kan jag således påstå att ni har ett liv, eftersom ni är nördar! 🙂

  4. Ja, det var kul. Här är det lika nördigt när det gäller motorer,fast då är jag inte inräknad i detta. Jag ägnar mig åt Family guy.

Kommentera

