Sportlov

Standard

6517_ice_skating_turtle1Nu har även jag haft sportlov. Iaf i två och en halv timme 🙂

Jag smet från jobbet tidigt (det är liksom ingen som saknar mig just nu…) och sammanstrålade med snart 17 och en av mina gamla kompisar och hennes snart 8-åriga dotter vid kvarterets skridskobana. Där stod vi två mammor i över en timme och tittade på våra döttrar när de åkte skridskor. Det gick kalasbra och jag blev nästan lite åksugen själv! Efter en timme var fötter och fingrar genomfrusna, då satte vi oss i bilen och åkte hem hit och fikade. Trots att jag drog i mig två stora muggar varmt kaffe fryser jag fortfarande.

I morgon kanske det blir sällskap i saltgruvan vi får väl se. Annars får jag kämpa vidare i ensamheten. Om jag kollar riktigt ordenligt kanske det finns en bananfluga eller två jag kan prata med 🙂

About pruddelutt

Jag föredrar att se livet från den ljusa sidan och försöker alltid (oftast) att möta tillvarons prövningar med ett skratt. Älskar att resa och upptäcka nya platser, tycker om god mat, tar mig gärna ett glas single-malt whisky och tycker att inget är så allvarligt att man inte kan skoja om det - bara man gör det på rätt sätt. Gift sedan den grå forntiden (1986) med min kärlek sedan universitetsåren. Vi har två ungdomar 22 (utflugen pojkvariant) och 20 (flickvariant som flyttar till hösten).

5 responses »

  1. Åka skridskor är toppen så det brukar jag passa på att göra några gånger per år i alla fall! Hoppas dagen blir behaglig med eller utan sälllskap i olika former…

  2. Hihi, jadu, det är grymt kul att åka skridskor men det är hemskt kallt för det just nu tycker jag. Vi hade -17 igår, -12 idag och då tyckte jag redan att vi hade varmt idag 🙂 Referensramar ändras snabbt.

    Ha det gott med bananflugorna.

Kommentera

