Han har gjort det igen

Standard

70220Idag är det Alla Hjärtans Dag. Och jag har inte fått några rosor eller någon choklad. Inte heller något litet smycke eller en överraskningsmiddag på restaurang. Men det gör inte så mycket när man väcks av doften av färskt bröd och nybryggt kaffe.

Kärleken har gjort det igen – bakat surdegsbaguetter med ett fullkomligt strålande resultat. Det gör att jag kan stå ut med den totala avsaknaden av blommor och choklad 😀

Trots att han slåss och sparkar omkring sig på nätterna så har han helt klart sina fördelar, min käre make.

About pruddelutt

Jag föredrar att se livet från den ljusa sidan och försöker alltid (oftast) att möta tillvarons prövningar med ett skratt. Älskar att resa och upptäcka nya platser, tycker om god mat, tar mig gärna ett glas single-malt whisky och tycker att inget är så allvarligt att man inte kan skoja om det - bara man gör det på rätt sätt. Gift sedan den grå forntiden (1986) med min kärlek sedan universitetsåren. Vi har två ungdomar 22 (utflugen pojkvariant) och 20 (flickvariant som flyttar till hösten).

5 responses »

  1. Ja du, jag fick ingenting alls men å andra sidan fick jag en underbart vacker orkidé förra torsdag då han kom hem från tjänsteresan. Man får ta dem som de är 😀

Kommentera

