Panodil

Standard

panodilAtt börja dagen med dubbeldos av Panodil Zapp kan ha flera, högst olika, skäl. Man kan ha haft en riktig helkväll på krogen, kanske i goda vänners lag och med en och annan öl. Eller för all del något annat alkoholhaltigt. Eller så kan man ha haft en lång natt, fylld av vilt, häftigt sex och utan särskilt mycket sömn. Tvättsortering när den är som bäst alltså 😉 Eller så kan man ha delat sovrum med Varulven och lyssnat på ett gäng vårglada skator som samlats till morgonkonvent strax utanför sovrumsfönstret. Första pris i form av två Panodil till den som gissar vad som föranledde mig att stappla ut till medicinskåpet redan strax efter åtta i morse 🙂

Jag ska inte gå in närmare i detalj på Varulvens inre liv, men själv säger han att han haft jättekul i natt. Tittat på hus på landet, blivit jagad av en ko (huset låg ju på landet….), lekt med en hund och naturligtvis fanns det också tid för en liten utflykt till Al Caponeland. Jag har INTE haft lika roligt. ”Jag ska inte fråga om du har sovit gott” sa min käre make när han kom upplallade ur sänghalmen för en stund sedan. ”Nej gör inte det” morrade jag tillbaka. Sedan gick samme make ut i köket och gullade lite med surdegen (den i glasburk alltså) inför morgondagens nya försök på bakningsfronten. Sedan gullade han lite med sitt nya projekt – att grodda mungbönor. Jag vet inte om jag ska bli orolig eller om jag bara tyst och stilla ska invänta nästa nya projekt 🙂

Ett är iaf säkert – till hösten när kidsen flyttat ut är det jag som skaffar eget sovrum. Hur det ska gå med våra planer på att återerövra vissa delar av vuxenlivet 😉 då vet jag inte, men det kan säkert den förvirrade civilingenjören göra en plan för. När han har gullat färdigt med sina groddar 😀

9 responses »

  1. Tanken på ett eget rum är onekligen tilltalande! Husse har en förmåga att gnissla tänder och snarka vilket han förnekar å det bestämdaste! Men så är det. Vuxenlivet kan å andra sidan bara bli mera intressant om det kräver en del förflyttning 😉

    Själv vaknade jag också med en huvudvärk. Avslöjar inget mer än att jag drack mineralvatten igår…

  2. En intressant detalj, det där att förneka snarkarljuden. Själv lyssnar jag på talbok och dessvärre somnar med den i öronen. Detta påverkar mina drömmar och i mitt omedvetna vet jag redan innan hur boken slutar, samtidigt som min man snarkar, fast det förnekar han. Ha!:-)

    Förflyttningen som Znogge påpekade behöver ju inte inverka på vuxenlivet utan kanske kan det tillföra något i stället. Samliv på distans eller något….:-)

  3. Jag har än så länge inga problem med snarkande varulvar, nu är jag i och för sig ensamstående och ingen har klagat på mitt snarkande, vilket jag finner högst osannolikt 🙂

    Endel förändringar kan inverka spännande för vuxenlivet, nästan tillbaka på ruta ett, starten. Ni får helt enkelt lära känna varandra på nytt, sända trevande blickar, planera utflykter, allt som ni gjorde i början..jaaa och hur lätt är det?? 😀

    Men vad vet väl en ensamvarg som jag? Jag trivs så bra med att leva ensam med mina barn

    Kramen

  4. Här sitter jag och fnissar, även jag har försökt med det där att ha ett eget sovrum, möjlighet finns men se guben går inte med på det. Han påstår att han aldrig har hört att han snarkar? Jaha, så var det med den saken.
    Men groddar som är så gott när man gör dem själv och nyttiga, jag tycker din gube är kanon.
    Kram

  5. Läste först att mannen höll på med grodor…
    Så var glad för att det är groddar – om du ni inte föredrar grodor vill säga.

    / Imagine

    Det hela underlättas ju inte av att han går och sjunger ”små groddarna, små groddarna….” när han sköljer och rensar och har sig…så jag vet nästan inte vad jag ska tro ibland 😀
    /Pruddan

  6. Kärleken…jag menar Varulven 😉 verkar vara väldigt nyttigt inställd för tillfället. Groddar och surdeg. Han kanske slutar snarka på kuppen. 😀 Annars är väl delade sovrum en god idé, ni kan ju SMS:a när det det är dax för sortering 😉

Kommentera

