Vardagslyx

Standard

Ibland behövs det inte så mycket för att förgylla en tämligen medioker onsdag 🙂

Hittade en omärkt matlåda långt in i frysen. Vid okulärbesiktning visade den sig innehålla en portion av nyårsmiddagen: Helstekt urbenad kotlettrad av hjort med körsbärssås och en marmelad på fänkål och apelsin. Och minsann fanns det inte lite överbliven potatisgratäng i ett hörn av kylskåpet också. Vardagslyx som heter duga!

About pruddelutt

Jag föredrar att se livet från den ljusa sidan och försöker alltid (oftast) att möta tillvarons prövningar med ett skratt. Älskar att resa och upptäcka nya platser, tycker om god mat, tar mig gärna ett glas single-malt whisky och tycker att inget är så allvarligt att man inte kan skoja om det - bara man gör det på rätt sätt. Gift sedan den grå forntiden (1986) med min kärlek sedan universitetsåren. Vi har två ungdomar 22 (utflugen pojkvariant) och 20 (flickvariant som flyttar till hösten).

7 responses »

  1. Yummie! Sådant smaskens hittar jag aldrig i min frys.
    Kanske för att det aldrig blir några rester när det är gott.
    Men jag fortsätter hoppas.

  2. Mumsfilibabba!!! Det lät ofantligt smarrigt det där, det finns väldigt mycket att vara glad och lycklig över.

    Jag är bara så lycklig över att ha världens underbaraste barn och toppen föräldrar!! Att jag har hälsa och kan ta hand om dem.

    Och att jag har fina bloggar kompisar så klart 🙂

    Kram till en av dessa raringar

  3. Det händer mig också. Jag kör genomgående lunchlotteri, dvs bryr mig aldrig om att mäta lunchboxarna (till skillnad från allt annat som fryses in). Det blir ständiga överraskningar. Någon enstaka gång blir det samma mat två dagar på raken vilket är en smula tjatigt oavsett hur gott det är, men det ligger i spelets tjusning.
    Visst är det läckert när man dukar upp någon smarrig ”lyxmåltid” sådär bland kollegornas bratwurstar och i all hast införskaffade hamburgare. 🙂

  4. Just sådana fynd drömmer jag om, men min frys är bara full av ofärdig mat. Trångt är det i frysen och jag som lider av latmasken skulle önska att hela frysen var fylld av delikatesser att tina och njuta av.
    Men idag ska jag satsa på en stek så middagen bli nog inte så tokig.
    Kram

Kommentera

