AfroLatino

Standard

latino1

Kände direkt när jag kom in i omklädningsrummet på gymmet att något inte var som det brukade. Det var väldigt varmt. I vanliga fall brukar det vara svalt, nästan på gränsen till kyligt därinne. Och när jag sitter inne i träningssalen och väntar på att passet ska dra igång brukar det behövas en långärmad tröja. Så var det inte idag. Värmen formligen flödade ut ur ventilationsgallren. Något var trasigt fick vi veta när tjejen som håller i passet kom farande.

Ibland är man glad att man går på dagens första pass 🙂 För det kan inte ha varit roligt för de som skulle in i lokalen timmen efter oss. Det var väl uppvärmt om man säger så.

Det är fortfarande riktigt roligt med afro och idag blev det en dimension till på det hela. Vi körde halva passet till Latinomusik. Det var en kul kombination som faktiskt funkade riktigt bra. Och jag märkte direkt hur mycket musiken betyder för mig när jag tränar, trummornas dunkande till afron är suggestivt och väldigt speciellt. Men inte blir man särskilt glad av det – iaf inte jag. Det blir jag däremot av dansant, svängig latinomusik. Och att döma av alla leenden i de andras ansikten, trots att svetten rann i floder i värmen, så är det fler än jag som funkar så.

About pruddelutt

Jag föredrar att se livet från den ljusa sidan och försöker alltid (oftast) att möta tillvarons prövningar med ett skratt. Älskar att resa och upptäcka nya platser, tycker om god mat, tar mig gärna ett glas single-malt whisky och tycker att inget är så allvarligt att man inte kan skoja om det - bara man gör det på rätt sätt. Gift sedan den grå forntiden (1986) med min kärlek sedan universitetsåren. Vi har två ungdomar 22 (utflugen pojkvariant) och 20 (flickvariant som flyttar till hösten).

7 responses »

  1. Jag beundrar ditt mod 🙂 Lite nyfiken på om det endast är kvinnor som dansar afro eller finns det män med?

    Andra gången var det några tjejer i 20-årsåldern som släpat med sig en kille. Japp, han var ensam karl…han kämpade på väldigt bra och såg ut att ha rätt kul, men han kom inte tillbaka någon mer gång 😦
    Kärleken och jag gick på danspass på Friskis en termin och det var inte många killar där heller förutom min man. Han stortrivdes 🙂

  2. Exet agapanthus dansar afrikanskt och känner sig märkligt hemma med det. Måhända har hon ett förflutet i mörkaste Afrika? 🙂
    Undrar vad hon skulle tycka om Latino?
    Låter kul i a f!
    God natt, Prudie!

  3. Ja för mig som gillar att dansa, kan bara hålla med om att latino svänger bra och gör en glad…då räknar jag inte riktigt in tangon i den gebiten 🙂

  4. Det är ju kontraster om man säger så, kan ju egentligen inte jämföras, båda har ju något speciellt över sig, nu är jag ju inte särskilt dansant så att säga, men jag gillar musik.

    Har gett upp tanken att lära mig dansa, kan man inte dansa vid 40 års ålder ska man nog inte ens försöka 😀

    Allting går mycket smidigare med musik

    Ha en bra dag
    Kramen

    Jag dansar inte heller – kan inte och tycker inte att det är kul. Jag har spelat alldeles för mycket dansmusik i min ungdom och då orkar man liksom inte gå ut och dansa också. Men jumpa är roligt!

  5. Vad jag önskar att jag vore likadant skapt som många andra kvinnor och tycka om att röra på mig. Tänk så mycket lättare och roligare det vore att hålla vikten och kondisen och allt. Men jag tycker ju att det är jobbigt, det gör ont överallt och det är trist 😦 Vad är det för fel på mig?

    Jag gläds dock med dig som tillhör den andra sorten 🙂 Det hörs att du har roligt.

    Det handlar nog kanske bara om att du måste hitta något som är roligt – och det tror jag säkert att du kan! Men roligt måste det vara, annars orkar man inte hålla på. Och ont ska det absolut inte göra (möjligtvis bara i form av lite träningsvärk dagen därpå, men det är ju rätt OK)

Kommentera

