Mot deadline

Standard

Min deadline närmar sig med stormsteg – orden flödar fortfarande i en strid ström. Jag har begränsat utrymme att röra mig på, är det 1 700 tecken som gäller så är det 1 700 – inte 1 864 eller 1 543. Idag har jag slutlevererat ett alster, hoppas göra det samma i morgon och sedan är det det där som jag inte ens har börjat med än. Intervjuer med två ytterst pratglada personer ska kokas ner till 1 700 tecken – och idag hann jag inte ens börja att stirra på skärmen och fundera. I morgon är iaf en annan dag och även om det jag gör är väldigt roligt så ska det bli skönt när jag har gått i mål. Förhoppningvis kanske jag kan börja se på världen igen med bloggögon då, det har varit lite si och så med det ett tag nu. Å andra sidan hinner man inte fundera så mycket, varken över meningen med livet eller hur det ska bli framöver egentligen. Och det kanske är bra 🙂

About pruddelutt

Jag föredrar att se livet från den ljusa sidan och försöker alltid (oftast) att möta tillvarons prövningar med ett skratt. Älskar att resa och upptäcka nya platser, tycker om god mat, tar mig gärna ett glas single-malt whisky och tycker att inget är så allvarligt att man inte kan skoja om det - bara man gör det på rätt sätt. Gift sedan den grå forntiden (1986) med min kärlek sedan universitetsåren. Vi har två ungdomar 22 (utflugen pojkvariant) och 20 (flickvariant som flyttar till hösten).

7 responses »

  1. Det tror jag är alldeles utmärkt… att man ibland har lite tidsbrist så man inte hinner fundera så mycket över just meningen med livet eller varför och varthän…. Skönt att kunna koppla av deeet ett tag även om man har fullt upp med annat…. Kram!

  2. så är det ibland, också för oss andra. Har man mycket att göra hinner man knappt skriva inlägg, ännu mindre kolla andras bloggar. Men det kommer ju ofta lugnare perioder senare.

Kommentera

