Klargöranden

Standard

Min käre make – i bloggsammanhang även känd som Kärleken – ber att få påpeka följande:

  • Han erbjöd sig minsann att koka mer potatismos till hustrun när hon kom hem från träningen i tisdags. Det rådde inga som helst tvivel om att det behövdes en portion till, det var bara det att det kokades för lite mos och det mos som kokades blev så in i vassen gott att det tog slut.
  • Han lovade inte alls att baka baguetter till förra helgen, det var bara några förflugna ord och visioner uttalade i allmän eufori inför det faktum att helgen nalkades (här vill dock jag göra ett litet tillägg: Samme man har printat ut receptet på baguetter och t o m varit inne på sidan med ”brödporr” som Livsglimtar tipsade om….jag tror m a o att min taktik kommer att funka så småningom)
  • Det är inte helt enkelt att leva tillsammans med en åksjuk skribent som fått sin deadline kortad med tre veckor (jo, det är sant!) och som dessutom befunnit sig i ett djupt tillstånd av fundera-över-meningen-med-livet i snart en månad.
  • Men, han tar prövningarna med jämnmod och glädjer sig över att ha en funktion att fylla som input till div märkliga blogginlägg 😀

Jo, det har varit lite mycket ett tag nu…..

About pruddelutt

Jag föredrar att se livet från den ljusa sidan och försöker alltid (oftast) att möta tillvarons prövningar med ett skratt. Älskar att resa och upptäcka nya platser, tycker om god mat, tar mig gärna ett glas single-malt whisky och tycker att inget är så allvarligt att man inte kan skoja om det - bara man gör det på rätt sätt. Gift sedan den grå forntiden (1986) med min kärlek sedan universitetsåren. Vi har två ungdomar 22 (utflugen pojkvariant) och 20 (flickvariant som flyttar till hösten).

9 responses »

  1. Varit mycket? För maken eller för dig? Äsch, vad du behöver, Pruddan, är att sitta hemma i min sammetssoffa, bland alla kuddar, skönt tillbakalutad, medan jag serverar dig tripp trapp trull-dryck i form av olika årgångar whisky. Eller hur?

  2. Får jag följa med …. får jag följa med… till sammatssoffan..Nej jag ba´skoja´.
    Det här att man funderar på livets mening… det har jag gjort med jämna mellanrum i heela mitt liv från 10-årsålder ungefär när jag gick med min mormor som var buddist OCH antroposof och berättade om sina funderingar som blev mina funderingar … och ibland har jag varit i lite djupare svackor än ”normalt” Så din Kärlek kan ta min Man i handen … de har lärt sig att ta sina ”komplicerade” fruar med jämnmod…och att finnas där… Skönt! Kram!

  3. Hade det varit fästmannen hade det varit för mycket mos, han lagar alltid för 12 pers trots att vi bara är 5, här är hunden i riskzonen för klar övervikt 😉 Hmm 3 veckor…. stressigt värre! Ta dig en lugn och skön söndag i a f. 😀

  4. Jag ler definitivt när jag läser ditt inlägg här, ni är två raringar det är inget tvivel om saken. Dock tror jag att ett viss lugn vore bra, ingen lär tackar er för att ni stressar ut på ER och Eran Energi!

    Att vara karl är ibland inte helt lätt, för mycket krav ställs och när de besöker kvinnans privata område (köket) och det kanske görs på olika sätt blir kvinnan ofta lätt irriterad och tycker själv är bästa dräng. 🙂 Inte sagt att så nu var detta fall.

    Men kvinnor är definitivt inte lätta alla gånger, talar nu rent oberoende detta inlägg.

    Hoppas att NI har en bra söndag båda två
    Kram Kram

Kommentera

