Måste stretcha

Standard

Mental notering till mig själv: Kom ihåg att stretcha ordentligt efter nästa afropass.

Vaknade med ungefär 10 cm för korta muskler på baksidan av vaderna i morse. Det gjorde ONT. Inte blev det roligare av att det var dags att åka på tjänsteresa till huvudkommunen och det innebär ett himla springande upp och ner i trappor på stationen här och stationen där.

aksjukTill råga på allt blev jag rejält åksjuk på X 2000 i morse. Svalde och kämpade emot frenetiskt, försökte att ändra sittställning så att jag fick en annan vinkel mot fönstret för ögonen, tittade bort när frukosten serverades och försökte att tänka på något annat. Vad som helst men inte mat eller illamående. Kom fram till mitt möte utan kontakt mellan huvudet och resten av kroppen kändes det som.

Man kan ha bättre dagar 🙂

About pruddelutt

Jag föredrar att se livet från den ljusa sidan och försöker alltid (oftast) att möta tillvarons prövningar med ett skratt. Älskar att resa och upptäcka nya platser, tycker om god mat, tar mig gärna ett glas single-malt whisky och tycker att inget är så allvarligt att man inte kan skoja om det - bara man gör det på rätt sätt. Gift sedan den grå forntiden (1986) med min kärlek sedan universitetsåren. Vi har två ungdomar 22 (utflugen pojkvariant) och 20 (flickvariant som flyttar till hösten).

10 responses »

  1. Jag blir oxå åksjuk av X2000 – känslan sitter i hela dagen och det är som att gå i sirap, jobbigt att prestera något vettigt en sådan arbetsdag!!
    Och därtill träningsvärk, jag provade oxå ett nytt pass för en vecka sedan och AJ, vad det kändes på framsidan av låren som jag tydligen inte stretchat tillräckligt bra.

  2. Jag har hört att det är många som blir åksjuka på X2000. Är det något fel då på ”inställningen” av tågsetet eller går det så fort så magen inte ”hinner med” i kurvorna kan man undra…
    Såå … du fick träningsvärk ändå? Det skall kännas att man har jobbat 🙂 Nej .. det var nog bra med den där mentala noteringen om stretchingen. Sov gott och Kram!

  3. Hmm….Går det att undvika träningsvärk? Med eller utan streching? Men klart det lindras med…
    X-2000-åkning är som att åka båt för mig…samma obalans i kroppen what ever….
    Men det är väl som med influensan….DET går över..
    😉

  4. Låter inge vidare. Stretching är nog nödvändigt efter ett fartfyllt dans pass. Hoppas läget är bättre nu och att du får en trevlig helg.

  5. x2000- sicken tur att man inte har använt sig av det färdmedlet, blir sjösjuk av bara tanken på hur fort det måste gå om man blir så dålig av att åka med! Hoppas du mår bättre nudå! Ha det! kram!

  6. inte kul, att bli sjuk på tåget. Jag har lyckan att inte bli det, jag älskar X2000. Och TGV ännu bättre ( går fortare). Någon gång vill jag testa Japans bullet train. Det vore något! Yeehaa!

Kommentera

