Afro

Standard

afrikansk-dansNy dag – nya möjligheter 🙂

16 var inte bara trött. Hon hade dessutom lite feber som satt kvar i kroppen i morse, tillsammans med en envis värk i musklerna. En liten släng av influensa alltså. Och tydligen är hon i gott sällskap, för det var många klasskompisar hemma idag. Själv var jag nog bara allmänt oföretagsam och indolent, uttråkad och grinig. Men i dag är det lite bättre. Och jag tycker nog att jag har gjort mitt på influensafronten för den här gången.

Efter jobbet körde jag ett nytt pass på gymmet. Idag stod Afro på programmet. I höstas försökte jag anmäla mig till en kurs i Afrikansk Dans. Av olika anledningar fanns det bara kurser på måndagarna här i sta’n och det är ingen bra dag, för då har jag ingen bil. När jag till slut hittade en kurs som gick en annan veckodag och efter sju sorger och åtta bedrövelser lyckades anmäla mig till den så kom den aldrig igång. Det var alldeles för få som anmält sig 😦

Vårens schema på gymmet bjuder på Afro på tisdagar, passar mig alldeles utmärkt, så idag var det premiär. Det var riktigt roligt! Inte så farligt mycket koordination, men hög puls och rörelseglädje. Sedan är det ju en liten utmaning för mig, marschnörden och 1-2-3-4-i-takt-jumparen, att släppa loss och låta hela kroppen flyta med och gunga. Men man lär sig väl….

Lite dåligt med stretching blev det och jag är rejält stel i benen och fötterna. Hur det kommer att kännas i morgon vill jag helst inte tänka på nu 🙂 Men kul var det och flera gånger blir det. Garanterat.

About pruddelutt

Jag föredrar att se livet från den ljusa sidan och försöker alltid (oftast) att möta tillvarons prövningar med ett skratt. Älskar att resa och upptäcka nya platser, tycker om god mat, tar mig gärna ett glas single-malt whisky och tycker att inget är så allvarligt att man inte kan skoja om det - bara man gör det på rätt sätt. Gift sedan den grå forntiden (1986) med min kärlek sedan universitetsåren. Vi har två ungdomar 22 (utflugen pojkvariant) och 20 (flickvariant som flyttar till hösten).

8 responses »

  1. Men vad roligt det låter! Lite flåsigt och vilt men kul.

    Jag bvet hur det är med årets flunsa, man blir inte av med den och man blir helt slut och less. Men även den går över som tur är.

    Vad mycket skoj du tycks kunna hitta på 🙂

  2. Det låter verkligen kul och energigivande att dansa afro 🙂 Själv har jag varit hos min fot-healer som berättade att jag troligen överansträngt mig och inte skall gå så långa promenader som jag brukar… utan ta det lite lugnt ett tag… 😦
    Och dansa afro, det kan jag nog aldrig ge mig på. Men att stå och vagga till musik det kan jag åtminstone… och gör. Kram!

  3. Hmmm…Jag VET att det är kul med afrodans….Kroppen liksom hamnar i extas… 😉
    Jag veeeet också hur årets influensa slår 😦 ….kroppen hamnar i tillstånd tvärtom afrodansens effekter….Inne på min andra influensavecka…
    Men som sagt, det går ju över…Någongång… 🙂
    Kram och hoppas stelheten och värken släpper med lite sömn….

Kommentera

