Beslutsamhetens friska hy…

Standard

…övergår i eftertankens kranka blekhet. Ungefär så sa han väl, Hamlet, någonstans i akt 3.

Det är jag och Hamlet som sitter uppe och ugglar här, mitt i natten. Klockan har inte hunnit bli sju än, ute är det -14°, huset är tyst och stilla. Det är bara dammråttorna, eventuella spöken och så jag själv då som är uppe.

Man kan ju undra varför jag skulle komma på den vansinniga idén att erbjuda mig att jobba. Just idag. På plussidan står att det bara är halvdag, så dagen lär passera ganska snabbt. På minussidan – tja…jag lär vara helt ensam i saltgruvan, det är mörkt och kallt därute och jag måste snart klä på  mig och ge mig iväg. Vet inte riktigt om plussidan väger upp 🙂

Point of no return. Vägs ände. Hit men inte längre. Det är bara att bita ihop.

About pruddelutt

Jag föredrar att se livet från den ljusa sidan och försöker alltid (oftast) att möta tillvarons prövningar med ett skratt. Älskar att resa och upptäcka nya platser, tycker om god mat, tar mig gärna ett glas single-malt whisky och tycker att inget är så allvarligt att man inte kan skoja om det - bara man gör det på rätt sätt. Gift sedan den grå forntiden (1986) med min kärlek sedan universitetsåren. Vi har två ungdomar 22 (utflugen pojkvariant) och 20 (flickvariant som flyttar till hösten).

11 responses »

  1. Även jag skulle ha jobbat men ligger som du vet nere för räkning 😦 hur trist som helst. Samtidigt är det väldigt mycket trevligare att ligga kvar i sängen även fast jag har ont, än att gå upp okristligt tidigt i -16 eller nåt…

    Underbart inlägg om din frys – vår fungerar fortfarande inte. Bosse som är fena på gasjobb har väl fortfarande ledigt…

    Ha en riktigt skön dag.

  2. Sååå… nu har väl nästan halva dagen gått och du har varit igång… i saltgruvan. Själv är jag ofta uppe med tuppen eller vargen i ”vargtimmen” och gillar att sitta för mig själv … bland dammråttorna och kura eller läsa eller blogga… men jag har ju ingen saltgruva som jag måste passa… Kram och trevlig trettondagsafton i afton!

  3. Första dagen är alltid hemsk efter ledigheter! Det kan dock ibland vara skönt att vara ensam så att man får härja fritt i sitt egna tankearbete och fysiska arbete, ingen som stör.
    Man kan vrida på radion för fullt och dansa loss för att underlätta arbetet utan att någon höjer misstänksamt på ögonbrynen och undrar över ens förstånd!

    Hoppas att dagens arbete gick bra och att väl hemma en viss njutningen finns kvar.

    Ha det gott
    Kram

  4. När jag börjar vakna då har ju du redan jobbat klart och kommit hem, men synd var det om dig som fick gå upp så tidigt när man kan ligga kvar i sängen och sova så skönt.
    Kram

  5. det gäller att gå varsamt fram då ”man väcker den björn som sover” 😉 skämt åsido jag hade själv sett fram emot att komma in i ”lite rutiner” envis som jag är gör jag ett försök hur än jag mår på Onsdag! Ha det!

  6. Jag har nu äntligen vaknat ur min dvala och känner mig stärkt och pigg igen 🙂 Hoppas kunna göra många bra inlägg hos mig så välkommen in! Dessutom finns där en utmärkelse till dig 🙂

  7. Ibland gör man konstiga saker som man får står för!
    Jag håller på att förbereda mig för nästa veckans varande och går snäll upp sju på morgonen fast jag inte behöver det. Antar att det kallas att försöka komma igång!

    Idag är du ledig men sedan antar jag att du inte kommer att vara så ensam i saltgruvan!

    Ha en fin dag!

Kommentera

