27 år

Standard

ringsIdag är det 27 år sedan Kärleken och jag förlovade oss. 27 år…..det är ju jättelång tid! Hur gick det till? Och hur stämmer det egentligen? Jag som bara är 32 😀

Låt vara att jag just nu är lite uttråkad på det mesta, känner mig lite allmänt vrång och tvär och att jag förstått för länge sedan att 2009 är året jag måste ta tag i mitt liv ur flera aspekter – men Kärleken vill jag inte byta ut. Vi ska nog ta oss igenom det här också.

Vi får väl se om dagen bjuder på något firande och om min käre make ö h t  kommer ihåg vad det är för dag. Det kan man inte vara tvärsäker på 😀

Pinsamt….men en stund efter att jag publicerat inlägget insåg jag att det är 27 år och inte 28….Det är visst inte bara min käre make som har dåligt minne 🙂

About pruddelutt

Jag föredrar att se livet från den ljusa sidan och försöker alltid (oftast) att möta tillvarons prövningar med ett skratt. Älskar att resa och upptäcka nya platser, tycker om god mat, tar mig gärna ett glas single-malt whisky och tycker att inget är så allvarligt att man inte kan skoja om det - bara man gör det på rätt sätt. Gift sedan den grå forntiden (1986) med min kärlek sedan universitetsåren. Vi har två ungdomar 22 (utflugen pojkvariant) och 20 (flickvariant som flyttar till hösten).

15 responses »

  1. Då får man gratulera 😀 Konstigt det där med att åren går fast själv blir man bara yngre och yngre 😉
    Ha en underbar förlovningsdag!

  2. Grattis till er båda! Jag vet ganska väl hur du känner det – både med åren och det där vrånga 🙂 Är nog själv i samma livsfas. Kanske kan vi stötta varandra på fler sätt.

    Jag har en privat e-adress om du skulle vilja eller behöva skriva lite: copenhagen003@hotmail.com.

    Ha en underbar dag.

    Tack för erbjudandet! Det är alltid skönt att ventilera lite med någon som inte finns precis i närheten 🙂
    /Pruddan

  3. Imponerande antal år i alla fall! Jag borde nog ställa Husse frågan och se vad han minns…I alla fall var det 27 år sedan på nyårsafton! Ja, tiden den går…’
    Hoppas er dag blir fin!

  4. Jag får gratulera. Själv firar vi 20-årig bröllopsdag på onsdag, men jag tror inte Mannen kommer ihåg det. Detvar ju trots allt en tid sedan 😉

  5. GRATTIS till er båda. Det känns väl bra att man gått igenom och klarat av både det ena och det andra tillsammans… för det har man inte kunnat undvika under 27 år tillsammans. Då blir man stolt och glad över sig själv…

    Mannen och jag förlovade oss på nyårsafton för 43 år sedan… och det har vi totalt glömt bort i år…. båda två. Vi hade f ullt sjå med logistiken fest – spattig och rädd hund – lugnande – ha roligt själv …..ja,…. så nu skall jag påminna honom eller överraska. Kram!

  6. Bra jobbat med alla åren och Du Grattis!
    Här hemma är vi båda urusla på att hålla ordning på våra bröllopsdag, dottern brukar slå en signal och puffa lite för datumet. Vi firar 31 år i februari, få se om vi kommer ihåg det detta år?

    Kram

  7. men du skrev 27 och inte 28! Fast egentligen, ett år hit eller dit, who cares! Grattis i alla fall!

    Inlägget hette 28 år en timme ungefär…. 😀 Men man är ju inte sämre än att man kan ändra sig!

  8. Kikar in och önskar dig en bra dag. Här är det snö och -10 grader, burr!!! ( undrar hur man gör grad tecken på datorn? )
    Kram!

  9. Nämen vad läser jag! 27 årsdag, visserligen är jag dagen efter, men ett STORT GRATTIS till er båda i alla fall!!!

    Ha en bra söndag nu och berätta vad som hände igår, nyfiken som en strut nu 😀

Kommentera

