Inget nytt

Standard

Det händer inte mycket i min värld just nu. Dagarna masar sig fram i ett lugnt och stillsamt tempo. Promenad, läsa bok, bygga pussel, titta på film, spela spel – jag bara är, helt enkelt. Än klättrar jag inte på väggarna, men det är bara en tidsfråga, tror jag. Hur som – det blir inte mycket att skriva om, men jag återkommer 🙂

About pruddelutt

Jag föredrar att se livet från den ljusa sidan och försöker alltid (oftast) att möta tillvarons prövningar med ett skratt. Älskar att resa och upptäcka nya platser, tycker om god mat, tar mig gärna ett glas single-malt whisky och tycker att inget är så allvarligt att man inte kan skoja om det - bara man gör det på rätt sätt. Gift sedan den grå forntiden (1986) med min kärlek sedan universitetsåren. Vi har två ungdomar 22 (utflugen pojkvariant) och 20 (flickvariant som flyttar till hösten).

9 responses »

  1. Pusselbyggande verkar vara smittsamt 🙂 Jag och Herrarna var och köpte ett pussel modell större för att sitta och knåpa tillsammans, det var ganska utsållat så det blev ett slottsaktigt motiv på 500-bitar, har en känska att de kommer att pyssla med annat medan jag bygger men det spelar ju ingen roll, huvudsaken vi sitter tillsammans ett tag.

    Jag har planer på att sitta och titta på min beställda serie och hoppas av hela mitt hjärta att det ska gå, igår var det sjukligt värre för ene sonen, Herr E, men det har inte varit några kräkningar under dagen så förhoppningsvis var det högst tillfälligt.

    Ha det gott och mys vidare och snävare min vän
    Kram

  2. Jag har ”bara varit” en vecka nu och det börjar krypa i mig. Jag når inte den där stilla friden, jag känner mig mest onyttig. Läser inte ens böcker, bara glor på film efter film, avbrutet av raska promenader eller sömn. Ska det vara så här?
    Tror inte det. Dags för uppryckning. Åtminstone hos mig.

    Men först ska jag nog se en film till.

  3. Pussla hade jag gärna gjort men det funkar inte med två nyfikna katter. Dessutom har jag ingenstans att gömma undan det. Sen när jag blir snorrik och får råd med en större lägenhet ska jag ha ett ”arbetsrum” där Mannen kan sprida sina papper och jag mina pusselbitar.
    Njut av din ledighet och kram på dig!

  4. Det är nog dags för lite uppryckning även här, tror jag 🙂
    När vi hade katt var det ett litet äventyr att lägga pussel – 3000 bitar sa matte, wow 3000 potentiella tassbollar sa katten….Men det finns en praktisk filtmatta man kan köpa i leksaksaffären som man sedan rullar ihop när man tar en paus, det funkar himla bra!

  5. Vi har haft en ”bara vara-helg” och det har varit riktigt skönt.
    Imorgon så är det stan som gäller så då kan det vara bra med lite samlade krafter.
    Kramizzzzz

Kommentera

