Yellow oil-junkie

Standard

yellow-oilI morse vaknade jag feberfri efter en hyfsat lugn natt. Lite hosta och lite snor, lite mammanerver för 18 som var ute på fest i ett skumt industriområde var på minussidan. På plussidan fanns att varulven förvisat sig själv till gästrummet så totalt sett hade jag ändå sovit ganska bra. Man ska ju ta det lilla lugna när man inte är riktigt kry, men att ta på ytterkläderna och vandra cirka 25 meter från tomtgränsen för att inhandla en julgran borde jag väl klara – tänkte jag optimistiskt.

Kärleken och jag gav oss så ut på långvandring 🙂 Letade gran. Hittade gran. Betalade. Sedan tog orken slut. Jag var tvungen att sätta mig ner och vila en stund. Min käre make undrade om han skulle gå tillbaka de 25 metrarna och hämta bilen. Närvarande scoutledare och tillika granförsäljare blev bekymrade. Jag hämtade mig och lyckades klara av den långa promenaden hem, ivrigt hejande på Kärleken som fick bära granen själv.

Resten av dagen har jag suttit fast förankrad i soffhörnet, ivrigt sniffat på en näsduk indränkt med yellow oil – ett undermedel vi köpte i Thailand som enligt etiketten ska vara verksamt mot precis allt. En sak är säker iaf, det rensar upp i näsan och om det skulle finnas några moskiter i närheten så försvinner de i ett nafs. Familjen dirigerar jag med järnhand – skala potatis, röj lite här, plocka ur torktumlaren, damma i hörnet där, åk ut och handla lite – samtidigt som jag zappar på fjärrkontrollen och ser ynklig ut. It’s good to be the Queen 😀

I morgon är en ny dag – undrar just hur jag ska klara mig undan allt julstök då?  Det löser sig – jag hittar nog på nå’t…

About pruddelutt

Jag föredrar att se livet från den ljusa sidan och försöker alltid (oftast) att möta tillvarons prövningar med ett skratt. Älskar att resa och upptäcka nya platser, tycker om god mat, tar mig gärna ett glas single-malt whisky och tycker att inget är så allvarligt att man inte kan skoja om det - bara man gör det på rätt sätt. Gift sedan den grå forntiden (1986) med min kärlek sedan universitetsåren. Vi har två ungdomar 22 (utflugen pojkvariant) och 20 (flickvariant som flyttar till hösten).

8 responses »

  1. Det finns ju massor av okända piffiga åkommor man kan drabbas av. Har du provat lökhosta? Hummerfeber? Krasseplitor? Haltarm? Eller hederlig gammal danssjuka? Lycka till. Jag litar på att du finner en lösning. En lösning och en nysning. Hej så länge.

  2. It´s good to be the queen… själv har jag fått fantastiska naglar av Pa. röda med små vita blommor till jul… och blivit ompysslad… Kram och du hittar säkert en lösning till morgondagen…utan att behöva snörvla och nysa!

  3. Jag trodde själv ett tag att jag skulle hamna i soffhörnet, men det var bara de urblommade hyacinterna som gjorde att jag nös och snorade. I kväll pimplande blåbärsglögg försökte jag mig på blåbärsfeber men ingen trodde på mig. Nu ska jag plocka ur tvättmaskinen ..

  4. Uj uj, det låter inget vidare, himlans dum tid på året att bli dålig, riktigt typiskt!!!!
    Låter bra att du kan dirigera familjen tycker jag, snyggt jobbat!!!
    Krya på dig nu!!!!
    Kramizzzzz

  5. Mors mors välkommen i gänget … vi som inte orkar gå så långt utan att fallla ihop, det är min vardag det och jag brukar jämföra hur jag mår med just det tillstånd du upplevde igår.
    Just nu är det värre än vanligt, men det har ju med urinvägsinfektionen att göra så det ska väl bli lite bättre. Snart ska jag ta min första tur ute sedan i torsdags kväll när vi var på akuten. Martin Olsson ska få besök, lite delikatesser ska inhandlas till jul.
    Tänk att du hade fallenhet för att sitta i soffan och dirigera, jag har fått kämpa i många år för att hitta rätta knycken med dirigentpinnen.
    Nu har jag kommit så långt att jag tycker om att vissa andra ser att jag behöver mer hjälp än vad som syns på ytan.

    Önskar dig och din familj en härlig God Jul och Dig önskar jag en massa kryapådig vindar som blåser bort både baciller och trötthet.
    Varm Kram

Kommentera

