Lättskrämd mamma

Standard

mobilFick ett sms av 16 igår. Hon lyckades skrämma upp sin gamla mamma ordentligt. Iaf till att börja med 😀

Lyssna nu, du ska inte ringa till mig efter det jag berättar nu. Det är inget jag vill prata om över telefonen, vi kan prata om det senare.
Jag vill vara den första att berätta det för dig, jag vill nämligen inte att du ska behöva höra det från andra.

Tankarna började snurra i huvudet varefter jag klickade mig ner i 16:s sms. Men kära lilla barn – vad är det som har hänt??  Vad har du hamnat i? Vi som alltid brukar kunna prata med varandra….Jag erkänner glatt att jag blev lite orolig till att börja med. Men sedan började en ny liten tanke på att gro i bakhuvudet. Språket stämmer inte. Så här skriver inte 16 när hon messar. Jag läste vidare:

Jag vet att du blir ledsen, men jag är säker på att vi kan prata ut
om det senare…..Bara lova mig att inte bli jättearg.
MEN DET FINNS INGEN JULTOMTE.

Jag svarade ett kort och kärnfullt Gaaaaahhhh till 16 🙂

På kvällen berättade 16 att hon fått meddelandet från en kompis hon inte har kontakt med dagligen och att hon reagerade precis som jag till att börja med – blev orolig och undrade vad tusan han råkat in i för svårigheter. Och sedan vek hon sig dubbel av skratt och tänkte att det här säkert kunde sätta lite fart på mamsen. Och det gjorde det ju 🙂

About pruddelutt

Jag föredrar att se livet från den ljusa sidan och försöker alltid (oftast) att möta tillvarons prövningar med ett skratt. Älskar att resa och upptäcka nya platser, tycker om god mat, tar mig gärna ett glas single-malt whisky och tycker att inget är så allvarligt att man inte kan skoja om det - bara man gör det på rätt sätt. Gift sedan den grå forntiden (1986) med min kärlek sedan universitetsåren. Vi har två ungdomar 22 (utflugen pojkvariant) och 20 (flickvariant som flyttar till hösten).

6 responses »

  1. Usch ja jag fick denna förra året av någon som jag tycker väldigt mycket om…hon som var och fortfarande är ”deppig” nej jag kunde inte skratta åt den jag blev ju rejält uppskrämd och ARG när jag kom till slutet av sms:et var tvungen och ringa upp och fråga om hon förstod hur orolig jag hann bli…hade det varit från någon annan så hade jag kanske tyckt den var rolig!

Kommentera

