Ledig dag

Standard

Idag är jag hemma och har en ledig dag, helt för mig själv. Trodde jag ja….för tio minuter sedan ramlade Kärleken in genom dörren, helt stirrig av huvudvärk, yrsel och frossa. Jo, det är stor julkonsert  i kväll. Och han brukar genomföra den på massor av Panodil och envishet. Spelar ingen roll att datumet för konserten flyttats lite hit och dit genom åren, Kärleken har varit sjuk de senaste 6-7 tillfällena. Så jag är inte förvånad.

Min lediga dag är beordrad av högste chefen som kompensation för den konferens vi hade en fredag-lördag för en månad sedan. Det känns riktigt lyxigt att bara vara ledig så här en helt vanlig vardag i december. Först tänkte jag passa på att fixa en massa saker – städa bakom spisen, röja i garderoben, handla julklappar. Men så ändrade jag mig och bestämde mig för en dag att bara vara på. Jag låter helt enkelt dagen bli som den blir, känner jag för att skura ugnar så gör jag det. Om inte så låter jag bli.

About pruddelutt

Jag föredrar att se livet från den ljusa sidan och försöker alltid (oftast) att möta tillvarons prövningar med ett skratt. Älskar att resa och upptäcka nya platser, tycker om god mat, tar mig gärna ett glas single-malt whisky och tycker att inget är så allvarligt att man inte kan skoja om det - bara man gör det på rätt sätt. Gift sedan den grå forntiden (1986) med min kärlek sedan universitetsåren. Vi har två ungdomar 22 (utflugen pojkvariant) och 20 (flickvariant som flyttar till hösten).

3 responses »

  1. så härligt det låter!! Mitt förslag är att du helt enkelt börjar med att bara vara 🙂 då brukar det lösa sig om man ska fortsätta att inte göra något eller om man ska städa. vill man det då så blir även det lustfyllt 🙂

    det finns en liten sak inne hos mig till dig…

  2. Mycket bra resonerat, finns det något skönare än att ha ”bara vara dag”. Här har det stekts pannbiffar och snart ska vi iväg och kika på alldeles nyfödda hundvalpar.
    Kramizzzzzz

Kommentera

