Utmanad av Lejonet – igen!

Standard

Han ger sig inte den käre Lejonet 🙂 Här har man precis klarat av en utmaning som fått ligga till sig i närmare än månad…då slår han till igen. Häpp! Jag ska göra ett ärligt försök att dra mig till minnes vad jag gjorde i går, men eftersom minnet är som det är så kanske jag får göra som Lejonet, stryka lite här och var.

Reglerna för utmaningen är som följer:

  1. Publicera reglerna på din blogg (ändra  reglerna om du vill)
  2. Svara på de sex 8-sakerna
  3. Meddela de utmanade på deras bloggar

8 favoritprogram

  1. Dirty Sexy Money
  2. Desperate Housewifes
  3. Kobra
  4. Vad blir det för mat?
  5. Märkliga faktaprogram och märkliga saker – typ ”allt du inte visste om kaffe” eller ”hur man bäst ordnar en kunglig middag i ett utkylt slott i Skottland”.
  6. Klassiska konserter, opera samt program där militärmusik och olika former av excercis ingår
  7. Ett måste varje år är Nobelfestligheterna (jo, jag sneglar oavbrutet medan jag skriver)
  8. Rome (när kommer nästa säsong????)

8 saker jag gjorde igår

  1. Började röja upp i vår bilddatabas på jobbet. Lovade i ett svagt ögonblick att det skulle vara klart innan jul, men det vete tusan. Det är ett himla pill och tar mycket längre tid än vad jag trodde
  2. Tränade på gymmet
  3. Skrev ett ilsket mail till ett företag med helt galna faktureringsrutiner som hotat mig med inkasso
  4. Jobbade med en presentation som jag höll idag på en representationslunch
  5. Sydde i en knapp som legat till sig i snart två månader
  6. Finstyckade, packade, märkte och frös in 78 kg nötkött
  7. Tittade på Desperate Housewifes i sällskap med resten av familjen (s g s det enda TV-program vi alltid ser tillsammans alla fyra) och en stor kanna te
  8. Funderade på julklappar. Men kom inte så mycket längre än så

8 saker jag ser fram emot

  1. Jullov! För första gången sedan jag gick i skolan.
  2. Massagen jag ska gå på i morgon.
  3. Luciakonserten på lördag där båda ungdomarna finns med på scenen.
  4. Musikgymnasiets julkonsert nästa vecka – 18:s sista julkonsert i det sällskapet.
  5. Att planera nästa resa.
  6. Min lediga dag efter tvådagarskonferensen som kommer i morgon.
  7. En helg på hotell med Kärleken – kan komma ett tillfälle i januari.
  8. Att få grilla några skivor av kalventrecoten och njuta av den tillsammans med ett gott glas rödvin.

8 favoritrestauranger

  1. Libanesen mitt emot Berzelii Park i Stockholm
  2. Någon O’ Learys om det ska vara junkfood
  3. De flesta små restaurangerna längs White Sands Beach på Koh Chang. Framför allt på kvällen när man flyttade ut alla bord på stranden och vi satt två-tre meter från havet och åt middag.
  4. Ett italiensk ställe på en liten tvärgata till Kurfürstendamm i Berlin. Kanongod pizza!
  5. En thaikrog längst bort på Hverfisgatan i Reykjavik. Absolut bästa thaimaten jag ätit utanför Thailand!
  6. Delin i hörnet 103:e och Broadway i NY. Härlig frukost.
  7. En liten röd husvagn som en gång för många år sedan stod uppställd utanför vandrarhemmet i Ishöj utanför Köpenhamn. Deras hamburgare blandades i hop och grillades när man beställde och fanns i en mängd olika varianter.
  8. Min egen lilla restaurang är faktiskt inte så pjåkig den heller 🙂 

8 saker på min önskelista, i ingen ordning

  1. Att 16 klarar sig från förkylningsbaciller så hon kan vara med på luciakonserterna i år
  2. Att 18 lyckas på sina två stora intagningsprov nu efter jul så att det blir som han tänkt sig efter gymnasiet
  3. Att 16 hamnar i en bra familj i USA
  4. Att svärmor tar sig igenom en jobbig rehabilitering efter sin stora operation
  5. En resa på tu man hand med Kärleken
  6. En spaeftermiddag vore inte fel
  7. En överraskningspresent – en riktigt bra grej som jag inte haft en tanke på att önska mig men som jag blir jätteglad över
  8. Att det blir ett bra 2009 och att vi alla får vara friska

Sedan tar jag mig friheten att ändra reglerna så pass att jag inte utmanar någon – det är fritt fram för alla!! 

About pruddelutt

Jag föredrar att se livet från den ljusa sidan och försöker alltid (oftast) att möta tillvarons prövningar med ett skratt. Älskar att resa och upptäcka nya platser, tycker om god mat, tar mig gärna ett glas single-malt whisky och tycker att inget är så allvarligt att man inte kan skoja om det - bara man gör det på rätt sätt. Gift sedan den grå forntiden (1986) med min kärlek sedan universitetsåren. Vi har två ungdomar 22 (utflugen pojkvariant) och 20 (flickvariant som flyttar till hösten).

9 responses »

  1. Och här sneglas det också… Jag har blivit så väldigt förtjust i le Clezio …
    Kul att de flesta små restaurangerna utefter stranden är så trevliga och ”goda”. Ser verkligen fram emot februari och Sonens andra bröllopsceremoni och sedan vistelsen på White Sand Beach på Koh Chang. Det var mycket tack vare dig, din resa och reseberättelsen i din blogg som valet föll just på Koh Chang. Kramar och hoppas dina önskningar också går i uppfyllelse förstås!

  2. En sådan ambitiös utmaning – och du antog den! Hmm… undrar om jag kan komma på hela åtta (!) favoritrestauranger? Och åtta önskningar? Det får jag fundera på idag …

  3. Närå….hitta på någon mer du Leo 😀

    8 favoritrestauranger var inte helt lätt, Ankan! Jag äter inte ute så ofta att det är läge att gå tillbaka till samma ställe flera gånger 🙂 Så jag satsade på ställen jag minns istället…

  4. Maken var så inne i en diskussion om en av nobelpristagarna igår när vi körde in till stan att han inte märkte av en vilsekommen Rudolf…med lite hjälp av F så lyckades vi med nöd och näppe klara oss från kollision
    Det är nått visst med Nobel! Ha det!

  5. 🙂 Jag suckar när jag läser allt du gjorde den dagen. Jag har gått upp, ut med hunden, skrivit mitt inlägg, förberett middagen.
    När jag läser dina listor så är jag så mycket en betraktare av livet, det där som jag själv gjorde för inte så många år sedan verkar mäktigt att klara av på en dag.
    Kram

Kommentera

