Lyckat kakbak

Standard

Kakbaket igår blev riktigt lyckat – det började spåra ut ordentligt när jag skulle kavla den sista biten av tre, men även det gick att lösa med ett djupt andetag och aningens mera mjöl. Kakorna blev inte särskilt vackra, men bristande finlir går alldeles utmärkt att dölja under glasyr och en blandning av hackat apelsinskal och pistachnötter. Om jag sedan bestämmer mig för att bara bjuda på kakorna efter halv tre på eftermiddagen och i skenet av stearinljus så är det inga som helst problem 🙂

About pruddelutt

Jag föredrar att se livet från den ljusa sidan och försöker alltid (oftast) att möta tillvarons prövningar med ett skratt. Älskar att resa och upptäcka nya platser, tycker om god mat, tar mig gärna ett glas single-malt whisky och tycker att inget är så allvarligt att man inte kan skoja om det - bara man gör det på rätt sätt. Gift sedan den grå forntiden (1986) med min kärlek sedan universitetsåren. Vi har två ungdomar 22 (utflugen pojkvariant) och 20 (flickvariant som flyttar till hösten).

9 responses »

  1. Jag kan meddela att mina bullar blev inte heller vackra, men goda, enligt säkra källor.
    Kavla kakor är nog det värsta som finns! Men det går ju åt, och familjen är inte så estetiska vad gäller kaffebröd!

  2. servera lite stark glögg så blir det bra. Skulle någon säga något om kakorna, svarar du ”får jag bjuda på lite glögg?” … hick!

  3. Utseendet har inget med vad de smakar och jag antar att de smakade kanongott! Kan instämma i det du sa om några småkakor istället för en stor sak med grädde till. För min del är anledningen mest att det brukar vara en stor kletig sak och så gillar jag inte grädde, urk för det!
    Smart jobbat med att garnera kakorna och så bara ha stearinljus. Det blir stilpoäng för det!! 😀

Kommentera

