All I want for Christmas

Standard

Nu duggar julreklamen tätt i brevlådan, det är pyntat och ljust överallt på sta’n och det ska shoppas och handlas utav bara den. Läste någonstans förresten att idag är det ”Låt-bli-att-shoppa-dagen” – jag är inte helt säker på benämningen, men tanken är att man inte ska handla något dag för att visa sig solidarisk med de som inte har det lika välförsett materiellt som vi. Inga problem alls för min del – jag ska vara hemma hela dagen och förbereda inför kvällens middag med goda vänner. Vädret inbjuder inte heller direkt till några stora äventyr utomhus – det regnar småspik och termometern orkar upp till ett par grader plus.

Jag har en liten önskelista nu inför jul – den är inte så lång, men just nu är det detta som känns mest angeläget:

  • Att 16 får hålla sig frisk de kommande två veckorna så att hon inte missar kommunens stora luciakonserter. Det är bland roligaste 16 vet att vara med där. Förra året blev hon jättesjuk på natten innan lucia, nästa år är hon i USA.
  • Att svärmor blir frisk efter den stora operation hon gick igenom i början på veckan.
  • Att min rejält tilltufsade och ledsna kollega på jobbet klarar av att vänja sig vid det nya liv som väntar honom.

Det är faktiskt All I want for Christmas 🙂

About pruddelutt

Jag föredrar att se livet från den ljusa sidan och försöker alltid (oftast) att möta tillvarons prövningar med ett skratt. Älskar att resa och upptäcka nya platser, tycker om god mat, tar mig gärna ett glas single-malt whisky och tycker att inget är så allvarligt att man inte kan skoja om det - bara man gör det på rätt sätt. Gift sedan den grå forntiden (1986) med min kärlek sedan universitetsåren. Vi har två ungdomar 22 (utflugen pojkvariant) och 20 (flickvariant som flyttar till hösten).

6 responses »

  1. Jag håller tummarna för att dina kloka önskningar ska gå i uppfyllelse!

    Själv önskar jag bara att sonen sitter tillsammans med oss på julafton och inte en den finaste klapp kan uppväga det!

    Ha en trevlig lördagskväll!

  2. Det var fina önskningar och jag hoppas innerligt att de går igenom!

    Att 16 ska få stå och sjunga samt tillskansa sig lugn och harmoni inför det kommande USA besöket.

    Att din svärmor ska få hälsan åter samt att din tilltufsade kollega ska återfå glädjen i tillvaron.

    Tre underbara önskningar som påminner oss om vad egentligen julen innebär. Glädjen över att nära och kära mår bra och att vi får vara tillsammans. Det är ju det julen handlar om egentligen.

    Ha en underbar advent och sköt om dig så mycket det går
    Kram

  3. Jättefina önskningar… ja, det är ju det man kommit fram till på äldre dar är det viktigaste: att alla vi älskar (och andra också för den delen) får vara friska, lyckliga, och glada…. Skatan har det riktigt svårt nuförtiden att klämma fram med ”nå´t riktigt” som ungarna brukar säga när jag frågar. Kramar och hoppas dina önskningar går i uppfyllelse!

  4. Det märktes inte i affären att det var dagen för att låta bli att shoppa. Även jag var där och passade på att fylla vagnen med både det ena och andra!

    Det var fina önskningar! Hoppas verkligen att de går i uppfyllelse!

    Önskar en trevlig första Advent!

Kommentera

