Nattmat och Requiem

Standard

Jag har väl haft mina misstankar, men nu vet jag var all mat tar vägen någonstans. 18, som är bosatt i rummet innanför köket, avslöjade alldeles nyss sina planer för natten 🙂

Sonen kom hemfarande efter orkesterrepetition och var i stort behov av mat. Det fanns potatis- och purjolökssoppa att äta tillsammans med färsk chiabatta med mosad avocado. Eller – om han föredrog det – så kunde han pilla i sig två överblivna bitar fläskpannkaka som stod på en tallrik i kylskåpet.

”Fläskpannkaka….jaaaaa……men jag tar soppan nu. Och sedan hade jag tänkt att ägna natten åt att kylskåpsäta och lyssna på Mozarts Requiem och då blir det perfekt med kall fläskpannkaka”.

F’låt, men ska man inte sova på nätterna? Och Mozarts Requiem? Ibland hänger man inte med, så är det bara 🙂

About pruddelutt

Jag föredrar att se livet från den ljusa sidan och försöker alltid (oftast) att möta tillvarons prövningar med ett skratt. Älskar att resa och upptäcka nya platser, tycker om god mat, tar mig gärna ett glas single-malt whisky och tycker att inget är så allvarligt att man inte kan skoja om det - bara man gör det på rätt sätt. Gift sedan den grå forntiden (1986) med min kärlek sedan universitetsåren. Vi har två ungdomar 22 (utflugen pojkvariant) och 20 (flickvariant som flyttar till hösten).

11 responses »

  1. Fläskpannkaka nattetid är det inte tal om! Men kladdkaka och ett glas mjölk kan gå an. Fast skulle jag fråga sonen skulle han nog hålla med 18, dock inte om musiken 😉

  2. Nattråttor finns det gott om fast med Mozart som efterrätt är ju häftigt en häftig kombination. Min yngste brukar äta till blocketannonser (snöskotrar).

  3. Egendomligt. Mozarts Requiem förföljer mig … nu… den senaste tiden. Jag har lyssnat på två hörböcker: Deckare. Både hade Mozarts Requiem som tema… När jag var i Wien skulle den framföras i Stefansdomen och så fort jag sätter på radion … ljuder något ur den ut i atmosfären och rummet… Och så nu…. Men den är verkligen storartad. Om den se´n intas tillsammans med fläskpannkaka är väl en annan sak. Kramar och Ha det, som Sonen brukar säga!

  4. Det är mest jag som gör nattliga raijder i köket för att fylla på en knorrande mage. Finns inge fläskpannkaka i vårt kylskåp annars kanske en sådan hade slunkit ner! 😀

  5. Det låter som om han tänkt avnjuta natten på det fina sättet, vilket härligt avslut! Mozart är underbar. Men jag kan inte yttra mig över tilltugget hihi, kanske borde det spisas något annat men smaken är olika och det är ju hans själ och mage som ska njuta 😀

    Ha det så bamse bra tösen
    Kram

  6. hos oss vet alla vem Cookie Monster är. Saknas det mat, så vet vi vem vi ska anklaga. Men jag var ju hungrig, säger han! Han kan äta två dubbla mackor 5 minuter efter maten. Och någon timme senare försvinner glassen. That’s life! 🙂

  7. Jag sympatiserar med sonen det smakar så gudomligt gott att äta på nätterna, jag läser och äter när jag inte kan sova. Nä, det är inte alls bra för vikten men det funkar med sömnen.
    Kram o trevlig helg

Kommentera

