Lite färg i det gråa

Standard

Man får göra vad man kan för att lätta upp lite i det gråa. Och då menar jag inte vädret, utan det där gråa som jag har på huvet. Lilla Blå tycker inte att grått är en färg – grått är bara damm 🙂 Jag tycker att grått runtomkring är trist, det grå håret kan jag stå ut med. Men ibland är det kul att förnya sig lite. Så det har jag gjort idag, för den facila summan av 1 040 kronor. Inget billigt nöje direkt – men det blev ganska bra.

Mitt hår har blivit rejält gråmelerat med tiden och det är ingen större idé att försöka färga hela klabbet i en färg rakt igenom. Det blir lite för mycket svart mössa över det hela då och eftersom jag av naturen har ett mycket snabbväxande hår så gissar jag att jag skulle få färga ungefär var tredje vecka för att hålla utväxten i schack om jag skulle gå på mössvarianten.

Nej, istället blir det till att utnyttja det grå och leka med slingor och helfärgat underhår. Min duktiga frisör (som f ö är en historia i sig – läs här får du se) fick fria händer idag och hon rockade loss ordentligt och blandade färg så det stod härliga till. Så nu sitter jag här med sammanlagt tre nya färger i peruken – plus mitt gamla vanliga grå. Det låter inte klokt, men jag blev väldigt nöjd med resultatet. Och uppenbarligen blev det en viss skillnad mot förut för både Kärleken och 18 noterade förändringen så fort jag klev innanför dörren. Och det hör inte till vanligheterna.

About pruddelutt

Jag föredrar att se livet från den ljusa sidan och försöker alltid (oftast) att möta tillvarons prövningar med ett skratt. Älskar att resa och upptäcka nya platser, tycker om god mat, tar mig gärna ett glas single-malt whisky och tycker att inget är så allvarligt att man inte kan skoja om det - bara man gör det på rätt sätt. Gift sedan den grå forntiden (1986) med min kärlek sedan universitetsåren. Vi har två ungdomar 22 (utflugen pojkvariant) och 20 (flickvariant som flyttar till hösten).

4 responses »

  1. Skulle va kul o se litt föreoefterbilder pååt!
    Har fått några grå i bakhuvet o jag köper Moods som kostar 39 på Rusta (min hataffär) o slänger i litt var tredje vecka för den är så finurlig att man bara behöver använda just det man behöver…

Kommentera

