I natt jag drömde

Standard

Ibland undrar jag hur det står till där uppe i hjärnkontoret egentligen. Törs nästan inte berätta vad jag har drömt i natt – risken finns att bli stämplad som sexgalning, kreditkortsmissbrukare och allmänt knäpp. Men jag tar risken 🙂

 

Jag hade suttit hemma och nätshoppat i nattens sena timme. Och inte vilken nätshopping som helst, utan på en websajt som var klart designad för vuxna. Där fanns alla möjliga märkliga hjälpmedel och leksaker, intressanta möbler (??) och underkläder, både präktiga saker i ribbad, laxfärgad trikå och inte fullt så präktiga saker med spetsar och sån’t.

När jag hade tryckt på beställknappen gick det fem minuter, sedan ringde det på dörren och där stod mitt paket och väntade. Mina ivriga fingrar rev sig genom taggtråden som paketet var omslutet av, märkligt nog gjorde jag mig inte alls illa. Det första som flög upp ur paketet var en groda.  Sedan började jag plocka upp den ena intressanta leksaken efter den andra. Jag hade beställt MYCKET, så det tog en dag eller två innan allt var klart. Det sista jag fick fram ur paketet var en rejäl, heltäckande tagelskjorta med ordentliga remmar som skulle hålla händerna på plats på ryggen.

Efter en tid ringde det på dörren. Det var BANKEN som stod utanför. Man hade upptäckt att mitt kreditkort blivit kapat och det hade använts till alla köp som gjordes på sajten för vuxna under de senaste fjorton dagarna. Så jag var nu skyldig banken närmare 847 000…… Dollar. Ville jag reklamera alla köpen på mitt kreditkort? I så fall kunde banken ordna det direkt, här och nu, på trappan till huset. Bankfolket höll fram något som liknade en lite större mobiltelefon mot mig, jag uppmanades att sätta tummen mot skärmen för att underteckna min reklamation. När det var klart var människorna från banken förvandlade till grodor som slet fram en kamera och tog en bild på mig. Jag protesterade och undrade varför – jo alla som får sina kreditkort kapade läggs ut med namn och bild på kreditkortsföretagets hemsida. Som ett varnande exempel.

Jag vaknade lätt skärrad och genomsvettig…det tog ett tag innan jag insåg att jag bara hade drömt. Men var kom allt från? Jo jag var utsatt för ett kreditkortsbedrägeri i våras, men det ärendet är utagerat och klart och jag behövde inte visa mig i bild på någon hemsida 🙂 Men resten?? Har inte nätshoppat på länge och inte i den typen av affär….Grodor såg jag några stycken i helgen i skärgården, men bankfolk som blir grodor? Nog för att man undrar hur saker och ting hänger ihop i dessa finanskrisens dagar……men grodor?? Det är bara att citera Herr Malte Lindeman: ”Herregud, ibland tror jag inte att jag är riktigt klok”. 🙂

About pruddelutt

Jag föredrar att se livet från den ljusa sidan och försöker alltid (oftast) att möta tillvarons prövningar med ett skratt. Älskar att resa och upptäcka nya platser, tycker om god mat, tar mig gärna ett glas single-malt whisky och tycker att inget är så allvarligt att man inte kan skoja om det - bara man gör det på rätt sätt. Gift sedan den grå forntiden (1986) med min kärlek sedan universitetsåren. Vi har två ungdomar 22 (utflugen pojkvariant) och 20 (flickvariant som flyttar till hösten).

11 responses »

  1. Ha ha jag har drömt en hel del själv och vissa saker är nog lika bra att jag inte skriver ner.
    Men du, en groda, inte behöver du ha en groda att kyssa du har ju en prins hemma redan.
    Kram och sov gott

  2. *fnissar* Drömmar får gärna vara lite ologiska, man kan väl helt enkelt säga att du blandade tidigare oro med frisk fantasi. 🙂

  3. Hahaha! Tackar så mycket! Behövs säkert en riktigt låååång semester för att testa alla ”grodor” och leksaker du shoppat 😉

  4. Vilken otrolig blandning i drömmen! Hahaha jag sitter med ett brett leende och försöker samla mig så att jag kan svara dig, vilket inte blir lätt.

    Det verkar dock som om tösen har väldigt mycket runt omkring sig i tillvaron och behöver lite lugn.

    Skriv ned drömmen om du inte redan gjort det och gör något skojigt av den vid tillfälle.

    Ha det gott
    Kram

  5. Vilken otrolig dröm!
    Jag gillade dock den grymt snabba leveransen! 😀
    Sedan tror jag nog att du kanske har rätt. Bankfolk kanske är grodor? Har du kollat på något sätt?!?!

    Förstår att du vankade upp skärrad som bara den!

  6. Jag är imponerad av hur for du fick paketet. Det borde införas hos alla serviceföretag, dock var det lite skärrande med grodorna.

Kommentera

