Energi

Standard

Nu börjar energin på att återvända så sakteliga. Jag kan väl inte påstå att jag liknar en Duracellkanin, men det är allt lite mera tag i mig nu än det var för en vecka sedan 🙂 Helt plötsligt orkar jag engagera mig lite mer i vad som händer omkring mig, jag klarar av att ta upp mat ur frysen i god tid, att planera lite framåt i tiden och att bestämma saker. Utan att vela hit och dit in absurdum.

Mardrömsveckorna har satt sina spår. Jag noterade i slutet på veckan att det nu finns tre kilo till av Prudie och Mrs Structure. Så där blir det alltid när tillvaron är tuff mot mig. Dels ramlar jag snabbt in i en kost baserad på kolhydrater och det mår jag inte bättre av. Dels verkar det som att kroppen slutar att förbränna det jag stoppar i mig och i stället girigt behåller precis allt. Jag har inte tröstätit en massa godis eller fikabröd, men lik förb…har jag svullat till. Jaja, det ger sig väl nu när allt börjar på att gå tillbaka i de vanliga hjulspåren igen.

Kärleken är på Friskis, jag tar nog fram Harrison Ford ur garderoben en stund innan det är dags att åka ner och hämta 18 vid tåget.

Over and out 🙂

About pruddelutt

Jag föredrar att se livet från den ljusa sidan och försöker alltid (oftast) att möta tillvarons prövningar med ett skratt. Älskar att resa och upptäcka nya platser, tycker om god mat, tar mig gärna ett glas single-malt whisky och tycker att inget är så allvarligt att man inte kan skoja om det - bara man gör det på rätt sätt. Gift sedan den grå forntiden (1986) med min kärlek sedan universitetsåren. Vi har två ungdomar 22 (utflugen pojkvariant) och 20 (flickvariant som flyttar till hösten).

12 responses »

  1. Påminner mig om Lill Lindfors och en man i bryålådan 😉
    Skönt att du börjar hitta tillbaka. Att man går upp i vikt av stress är ju känt så det lägger sig nog när du får det lugnare omkring dig!
    Kram

  2. wow vilken förändring i bloggen! jag trodde jag kom fel! Bra att det börjar bli normalt igen. 3 kg försvinner snabbt, få du se.

  3. Skönt att det går åt rätt håll och de där kilona går nog relativt lätt att fixa nu när allt återgått till det normala! Duracellkanin låter lite väl stressigt i mina öron, så ta det din egen takt!Ha det! Kram!

  4. Åh va gott att höra att det vänt åt rätt håll för dig. Ja du, stressen ligger nog bakom de flesta av fetmorna som smyger sig på. Men du ska se att det slinker av dig när du kommer igång och känner att det flyter på i tillvaron igen. Var nu rädd om dig och TA INTE SKIT…. minns det!
    SOlen lyser idag och hoppas den gör det hos dig också! *varma kramar** 🙂 hmm..måste kolla det där med Harrison Ford…*hehe*

  5. Sååå skönt att du börjar få energin tillbaka. Kraftlöshet tär… även om en del ”lägger på sig” istället… Skatan har gått upp 6 kilo sedan juni i år när min Margith gick bort. En del blir smala och kan inte äta… en del samlar på sig för ännu tuffare tider. Men det viktigaste är ju att du känner dig och mår bättre. Kilona är ”peanuts” i sammanhanget… som man brukar säga trots att just peanuts får en att lägga på hullet. Kram lilla Prudelutt och hoppas du får en fin och bra vecka!

  6. Skönt att du mår bättre! Kroppen samlar ju på sig en extra reserv vid stress, sparar inför hårda tider 😦 För min del försvann det lätt när stressnivån gick ner dramatiskt, hoppas det gör det för dig också.

  7. Vad fint här var inne 🙂 Man blir ju nästan sugen på att förändra själv 🙂
    Härligt att höra att du mår bättre, kilona kommer att rasa. tror nog att det är precis så som du beskriver, när kroppen inte mår bra så tjurhåller den varenda litet gram och talar om för oss att vi nog behöver lite mer av det mesta. När allt sen blir lugnare och man mår bättre då släpper kroppen taget och förstår att det är ok.

Kommentera

