I garderoben

Standard

Funderar allvarligt på om jag skulle göra som Lilla Blå föreslog – ha Harrison Ford iförd vit smoking i garderoben och sedan ta fram honom en stund på söndag eftermiddag och klappa lite på honom. Kärleken brukar kanalisera sina aggressioner på Friskis vid fyratiden på söndagarna. Så det kunde ju passa ganska bra 🙂

Fast då får jag väl stå ut med att Kärleken också ska ha någon i garderoben och klappa på när inte jag är hemma. Han har inga damer han drömmer om på nätterna (påstår han), förutom en då 😉 Ett helrör Ardbeg i garderoben skulle funka precis lika bra, säger han. Jaja..vi är olika. Och tur är väl det.

Annars är det tidig lördag kväll och lugnet härskar i huset. 16 studerar, 18 är på vift i huvudstaden hela helgen, Kärleken ”håller i en bok” – fast det kommer väldigt mycket mystiska ljud från sovrummet – och jag bara är. Perfekt sysselsättning på en lördag.

About pruddelutt

Jag föredrar att se livet från den ljusa sidan och försöker alltid (oftast) att möta tillvarons prövningar med ett skratt. Älskar att resa och upptäcka nya platser, tycker om god mat, tar mig gärna ett glas single-malt whisky och tycker att inget är så allvarligt att man inte kan skoja om det - bara man gör det på rätt sätt. Gift sedan den grå forntiden (1986) med min kärlek sedan universitetsåren. Vi har två ungdomar 22 (utflugen pojkvariant) och 20 (flickvariant som flyttar till hösten).

9 responses »

  1. Garderobtanken är onekligen lite lockande. 🙂 Lill Lindfors hade väl någon i byrån och då går det nog lika bra med en garderob, med lås på. 🙂 Ha en bra helg och njut

  2. Ja kan Lill Linfors ha en man i byrån så kan väl du ha en i garderoben. 😀 Själv är jag lite sugen på en Ernst eller Martin Timell, men mest av praktiska skäl.
    Ha en bra söndag, med eller utan Harrison Ford.

  3. Något i garderoben?? hmmm vad sjutton skulle det vara eller vem hehe. Har i ärlighetens namn ingen aning om vad man ens skulle fantisera om här..men det får mig att erinra mig en nyhetsnotis, fråga mig nu inte bara vart jag läste den, kan ha varit a-bladet eller expressen, inte säker.
    Nå,
    Det var i alla fall en bilolycka och när räddningspersonalen kom till scenen så möttes de av en uppblåsbar man i baksätet i kvinnans bil, troligen inte av den påklädda varianten 😀

    Torde ha varit en pinsam historia.
    Ha det gott och njut av varandets stund
    Kram

  4. Finge jag välja, så skulle jag alla gånger välja en IRL kärlek. Punkt!
    Fast eftersom det inte är aktuellt får jag väl tapetsera garderoben med Mc Dreamy eller varför inte Martin Stenmarck?
    Harrison har nog tyvärr åldrats lite för mycket för att platsa i min garderob! 🙂

  5. och jag kan säkert fantisera om vackra damer , men garderoben är inget bra gömställe för dem, min fru skulle hitta dem snabbt som attan!

  6. Har fortfarande inte klurat fram vem jag möjligen skulle kunna tänka mig att ha i garderoben…riktigt svår nöt att knäcka 🙂 Ha en fin Söndag!

  7. *hihi* ahaaa,,, ja du .den gobiten…! Fast jag har en så himla läcker karl att jag brukar söka ensamhet i stället och bara göra ingenting… men visst är han fin HF..;-)

Kommentera

