Äntligen fredag!

Standard

Jodå – jag är vid liv 🙂

Efter en arbetsvecka i det egna lilla krypin:et längst bort, längst in och långt bort från allfarvägen på det andra kontoret så börjar det på att kännas skapligt igen. Det räckte att jag kom in det lilla rummet i måndags så kände jag att axlarna åkte ner ett par pinnhål. Jag sover bättre på nätterna nu och även om jag är riktigt, riktigt trött idag så är det inte alls samma trötthet som förra fredagen. När det kändes som hjärnan och jag själv skulle falla isär i tusen bitar.

Jag ser fram emot helgen nu, en helg som faktiskt inte bjuder på så förfärligt många måsten. Mer än tvätt och matlagning, förstås 🙂 Men annars ska jag vara ute så mycket som möjligt och OM jag tänker något på jobbet så ska jag glädjas redan nu åt att flyttlasset går tillbaka på måndag och att jag överlevde. Det såg ju lite mörkt ut ett tag.

Tack för alla rara, goa, uppmuntrande kommentarer och mail! Ni är för söta, hela högen! Kärleken hälsar också och tackar för alla snälla ord. Han har ju läst bloggen ända sedan dag 1 så han har sett och sugit i sig allt beröm. Finns en klar risk att han blir odrägligt kaxig nu. Men skulle det bli så kommer jag nog på nå’t sätt att ta ner honom på jorden igen 😀

PS Jo, han är något i hästväg, min käre make och jag skulle inte vilja byta ut honom mot någon annan. Utom möjligtvis Harrison Ford i vit smoking då. Eller….förresten…näe, tror nog inte det iaf 🙂

About pruddelutt

Jag föredrar att se livet från den ljusa sidan och försöker alltid (oftast) att möta tillvarons prövningar med ett skratt. Älskar att resa och upptäcka nya platser, tycker om god mat, tar mig gärna ett glas single-malt whisky och tycker att inget är så allvarligt att man inte kan skoja om det - bara man gör det på rätt sätt. Gift sedan den grå forntiden (1986) med min kärlek sedan universitetsåren. Vi har två ungdomar 22 (utflugen pojkvariant) och 20 (flickvariant som flyttar till hösten).

11 responses »

  1. Åh vad jag blev glad för ditt ”livstecken”. Det var ju bra att du ”satte ner foten” i tid. Hoppas att allt blir bra nu i de omgjorda lokalerna? Och hälsa din käre make att det inte är fy skam att ”slå” t o m Harrison Ford i viiit smoking. Kram!

  2. Du kan ha två stycken. Karlar alltså. Harrison kan stå på lut i garderoben. Plocka fram honom en stund på söndag em och klappa honom lite, sen ställer du tillbaka honom igen. Det lär väl inte maken ha så mycket emot?

    Jätteskönt att höra att du mår bättre. Det finns olika slags trötthet, ja. Vet vad du menar. Hoppas nu du får en skön helg, med eller utan karlar i vita smokingar. Unna dig något du njuter av. Det är du värd. Stor kram.

  3. du kan ju klå Kärleken i en smoking ! Fast egentligen tycker jag bäst om Harrison Ford i sin Indy ”kostym”. Cowboy hatt, läderjacka och piska! Eller vad tycker du ? hehe det där med piskan… 🙂

  4. Hoppas du får koppla av riktigt mycket. Här är en gigantisk måstetvätt, bläää och måsteäpplen och måstedisk annars är det lugnt 🙂 Kram!

  5. Härligt! Och vad glad man blir över ett livstecken ifrån dig det var ju några dagar sedan sist!
    Klart Kärleken är något i hästväg…vill minnas från ett tidigare inlägg (rätta mig om jag har fel) – att han landat från yttre rymden och tagit dig med storm 😉
    Nu måste jag bara börja fundera lite över vem jag skulle tänkas vilja ha i ”garderoben” med eller utan piska 🙂
    Ha det! Hela ”teamet”! Kram!

  6. Alltid skönt då allt återgår till det vanliga och normala. Den där Kärleken ska du nog hålla hårt i, tror nog att det är bättre med honom är den där Ford.
    Ha det gott!

Kommentera

