Falling down

Standard

När jag bara ställde mig upp och gick ut från det öppna landskapet igår kom jag att tänka på Michael Douglas i Falling down – filmen där den arbetslöse Bill Foster bara får nog en dag när han sitter fast i en bilkö.
Han lämnar sin bil, mitt i morgonrusningen, mitt på motorvägen och ger sig iväg för att ta ut sin frustration på det mesta som kommer i hans väg. Precis så kände jag mig.

Ni är för gulliga med alla uppmuntrande kommentarer och idéer om hur jag ska hantera de knappa två veckor som är kvar! Jag tror att jag ska se till att komma från skrivbordet då och då, inte vänta till det rinner över, helt enkelt. Och lite lugnande musik i öronen när jag jobbar kan nog vara en god idé. Och sedan ska jag faktiskt stänga av min telefon en stund varje dag. Företaget HAR en helpdesk och jag jobbar inte där, även om vissa kollegor tycks tro det ibland 🙂

Idag har jag vilat mig helt och hållet från infernot, huvudkontoret i huvudstaden krävde min närvaro på ett heldagsmöte och det kändes som rena avkopplingen. Märkligt…

About pruddelutt

Jag föredrar att se livet från den ljusa sidan och försöker alltid (oftast) att möta tillvarons prövningar med ett skratt. Älskar att resa och upptäcka nya platser, tycker om god mat, tar mig gärna ett glas single-malt whisky och tycker att inget är så allvarligt att man inte kan skoja om det - bara man gör det på rätt sätt. Gift sedan den grå forntiden (1986) med min kärlek sedan universitetsåren. Vi har två ungdomar 22 (utflugen pojkvariant) och 20 (flickvariant som flyttar till hösten).

11 responses »

  1. Egentligen borde du skaffa dig en fingerad åkomma och göra en sjukanmälan. Visst kostar det men man får vad man betalar för… Nåja, hoppas återstående arbetsdagar går fort som bara den!

  2. Hoppas det inte blir så freakat som det blev för Michael Douglas bara. Fast jag minns oxå att jag kände igen tanken i a f. Håll ut min vän å kram!

  3. Så har jag känt några gånger i livet också, det vore underbart att bara kunna lämna i vissa lägen och bara göra det man själv vill. Utopi ibland, men ofta är det vi själva som inte tar chansen för vi är så jäkla duktiga!

  4. Jag blir så ofta överbelastad i systemet av minsta lilla så jag fattar.. står ofta där med en inre påk och har lust att smacka till något, men det är ju bara tankar som passerar förbi.
    Skaffa en CD med avslappnade musik som kan skvalpa lite lagom lågt långt borta i lurarna.
    Kram

  5. Skönt att du fått lite andrum mitt i infernot, låter bra med avstängd telefon och lugnande musik i öronen och nu är du ju några timmar närmare…Kram!

  6. den filmen är bra. Trots att mycket är överdrivet så känner man igen sin egen frustration i alla lägen där han blir frustrerad. Till exempel när han ska beställa frukost enligt tavlan och de säger att frukosten var över för 2 minuter sedan. Argggg!

Kommentera

