Heavy metal?

Standard

Jag brukar köpa frysta bär som jag tinar i mikron till morgonfilen. Oftast hallon, men ibland blir det blåbär eller rentav björnbär. Nu har det hänt ett par gånger när jag tinar bär att mikron låter mysko, det sprakar på ett märkligt sätt. Och när jag tittar in i bulltv:n far det små eldgnistor från bären. Vad kan det vara? Tungmetaller från Tjernobyl? Det kanske inte alls är så nyttigt med bär? Och jag tinar inte i porslinstallrik med guldkant 🙂

About pruddelutt

Jag föredrar att se livet från den ljusa sidan och försöker alltid (oftast) att möta tillvarons prövningar med ett skratt. Älskar att resa och upptäcka nya platser, tycker om god mat, tar mig gärna ett glas single-malt whisky och tycker att inget är så allvarligt att man inte kan skoja om det - bara man gör det på rätt sätt. Gift sedan den grå forntiden (1986) med min kärlek sedan universitetsåren. Vi har två ungdomar 22 (utflugen pojkvariant) och 20 (flickvariant som flyttar till hösten).

10 responses »

  1. Wow, det låter rock n roll! Electrifying raspberrys. Som en gammal 60-talslåt av Hendrix. Snart blir det nog en hel regnbåge i köket. Du har väl förberett med paisleymönstrad förkläde och lite jazztobak? Verkar som du kommer att få en mer spännande weekend än nån annan härinne. Lyckost!

  2. Hehe tänkte just säga om guldkanten men så såg jag den sista raden att du inte använder de tallrikarna.

    Har upplevt dessa fenomen själv i egen micro..har faktiskt ingen aning om vad det kan vara. Kikar in för att se om någon ger dig ett svar som jag kan ta till mig hihi.

    Björnbär är super gott, har du testat drickan? Mums.

    Ha en skön lördag tösen
    Kram

  3. En annan tror att bären innehåller en del ”spårämnen” som vi behöver typ magnesium etc = metaller – när man värmer maträtter som innehåller svamp kan det allt låta som om en ”kulspruta” vore i farten – svamp innehåller ju mycket ”spårämnen” osagt om det rör sig om Tjernobyl eller inte 😉 Ha det!

  4. Oj, verkar som att någon använt glitterspray på burk i håret, har du kollat dig i spegeln? Det kan ha struttit av sig? O det räcker med ett litet korn…

    Jo, jag har kört med guldpläterad assiett en gång…men bara en gång!

  5. Märkligt… jag köpte frysta blåbär som smakade konstigt sa till min man att det här kan inte vara blåbär. Ringde företaget som beklagade sa att det inte var blåbär men inget farligt. Jag undrar än idag vad det var för blå bär? Fick lite checkar som kompensation.

  6. Ja det kan man ju undra vad det var för bär. Skulle nog också vilja veta vad det var, inte bara att det inte var farligt. Harpluttar är heller inte farliga, men heller inte så trevliga 🙂

Kommentera

