Fluga på väggen

Standard

Idag skulle jag vilja vara en fluga på väggen på två ställen (dock inte samtidigt).

18 vikarierar som dirigent för Kulturskolans orkester för de allra yngsta eleverna. En orkester han själv spelade i för sisådär 8 år sedan. Det skulle vara väldigt roligt att se honom in action, men det får man ju inte.

16 är scoutledarassistent hos miniorscouterna på torsdagkvällarna. Men tanke på att hennes spontana kommentar hemma när hon blev tillfrågad i våras var ”Miniorer….de är ju läskiga ju…” så skulle det vara lika kul att sitta på väggen i scoutlokalen och se hur hon tacklar alla läskiga småbarn 🙂

Barnen börjar på att bli VÄLDIGT stora 😀

About pruddelutt

Jag föredrar att se livet från den ljusa sidan och försöker alltid (oftast) att möta tillvarons prövningar med ett skratt. Älskar att resa och upptäcka nya platser, tycker om god mat, tar mig gärna ett glas single-malt whisky och tycker att inget är så allvarligt att man inte kan skoja om det - bara man gör det på rätt sätt. Gift sedan den grå forntiden (1986) med min kärlek sedan universitetsåren. Vi har två ungdomar 22 (utflugen pojkvariant) och 20 (flickvariant som flyttar till hösten).

10 responses »

  1. Förstår att du är nyfiken! Under två år på gymnasiet tränade sonen ett pojklag i innebandy. Jag hade fått stränga order om att inte visa mig där! Han åkte till och med på läger med dem så allt kan hända i en viss ålder 🙂

  2. Dirigent.. jo jag tackar jag så trevligt med en musiker i familjen.
    Min dotter hade en period när han var med i kyrkans förening och hade hand om barn där.
    Men hon insåg rätt snabbt att de avlönade arbete väldigt dåligt där så hon slutade.
    Kram

  3. Aha..ja…vem skulle inte velat ha varit det många gånger under åren. 🙂 detär inte klokt så fort det där klivet går..när de helt plötligt är stora och gör en massa vuxengrejor. Men detär väl tur att de utvecklas i alla fall, tycker jag. Hoppas du får en skön helg och må så gott! *kraam*

  4. Min mellanson var danslärare på en fritidsgård för några år sen, i breakdance, som han är/var väldigt duktig på. Då hade även jag velat sitta på väggen, för han tyckte att barn var skitläskiga också. Jag vet dock att ungarna var så nöjda, men det var sonen också, han ville inte ha flera kurser, men blev en erfarenhet rikare ändå.

Kommentera

