Tramsiga observationer

Standard

Det är fortfarande rätt tomt i bollen….Tänk att det ska vara så svårt att vänja sig vid att sitta i kontorslandskap. Jag ger mig den på att om två veckor när det är dags att flytta tillbaka till det nygamla kontoret så har jag precis börjat på att anpassa mig så smått.

Några tramsiga observationer från de senaste dagarna:

  • Det finns en extravagant kaffemaskin i det stora lunchrummet med hur många kaffesorter som helst att välja på. Fast alla olika variationer på kaffe med vitt skum smakar ungefär lika.
  • Bubbelvattenkranen i vår lilla kaffehörna har gått sönder. Överansträngd?
  • Köpte nytt proteinpulver med jordgubbssmak. Det är en djungel – tur att det finns de som begriper sig på alla olika varianter.
  • Det har nästan gått en vecka igen och som vanligt gapar kylskåpet tomt. Och som vanligt har jag inga idéer alls när jag ska plita ner en shoppinglista.
  • Det verkar inte som det blir något med den afrikanska dansen, jag har inte sett röken vare sig av kallelse eller inbetalningskort. Måste nog ringa och fråga hur det blir.
  • 16 var nåldyna i måndags igen. Utan att svimma – bingo!
  • Var på massage igår. Det var mer än ett halvår sedan sist (min massör bröt tummen i våras) och idag är jag om möjligt ännu stelare än förut.

Annars funderar jag allvarligt på att göra som Ankan föreslog – utlysa en tävling till mina två draftinlägg utan innehåll: Vad sjutton ska jag skriva om i inläggen ”I komfortzonen” och ”Ryktet går”. Några idéer?

About pruddelutt

Jag föredrar att se livet från den ljusa sidan och försöker alltid (oftast) att möta tillvarons prövningar med ett skratt. Älskar att resa och upptäcka nya platser, tycker om god mat, tar mig gärna ett glas single-malt whisky och tycker att inget är så allvarligt att man inte kan skoja om det - bara man gör det på rätt sätt. Gift sedan den grå forntiden (1986) med min kärlek sedan universitetsåren. Vi har två ungdomar 22 (utflugen pojkvariant) och 20 (flickvariant som flyttar till hösten).

12 responses »

  1. Det är en riktigt läskig historia som man gör väldigt klokt i att vaccinera sig mot om man ska resa österut och vara borta länge. Min sjuksköterskekompis på vaccinationsmottagningen pratade om just den vaccinationen när 16 var där i somras.

  2. Optikern har också en sådan där rolig kaffemackapär. Brukar vara där i god tid så jag hinner med åtminstone två sorter.

    Just rubriken ”Komfortzonen” skulle jag lägga ner om jag var du. Man får inte skriva så utelämnande och privat om sin man. 😉

    Svar på mitt praktikinlägg: Vi får göra upp om vad du ska fråga när du kommer, då kommer jag framstå som ett proffs. Vi skippar McDonald och tar en mer avancerad förfrågan tycker jag. 🙂

    Ha det gott.
    Kram

  3. Usch låter deppigt, äckligt kaffe, proteinpulver istället för mat (??), misslyckad massage… Vad sägs om att balansera med lite positiva observationer för att få upp humöret lite på dig din stackare. Eller försöka STARTA ett ogrundat rykte i kontorslandskapet för att få tiden att gå. Hur gör man? Har aldrig tillhört den intriganta sorten … hmm Tröstekram i höstmörkret!!

  4. Usch fyy låter inget vidare alls med ”jordgubbsprotein”
    Kommer tyvärr inte på något förslag till innehållet i draftinläggen…Ha det!

  5. Nej då, jag äter inte proteinpulver istället för mat! Däremot tar jag mig en liten proteindryck innan jag knallar iväg till gymmet eftersom jag äter lunch först efter träningen!
    Idag är jag ensam i mitt lilla hörn av kontorslandskapet så lyckas jag starta ett rykte då har jag jobbat bra 😀

  6. Ryktet går, all denna ryktesspridning, ofta till ondo, som rullar i bekantskapskretsar, arbetsplatser, grannskap, som så lätt kan förstöra och leda till förtal. Man ska vara försiktig med att uttala sig om saker man inte är helt insatt i, så att säga. Tråkigt om inte dansen blir av, provade på det för många år sedan och det var hur kul som helst. 🙂 Hade gärna fortsatt om jag haft tid och råd (då).

  7. Jag förstår dig, har själv jobbat i kontorslandskap och kommer inte att göra om det – vilket härligt jobb som än erbjuds där. Det är inte min grej alls; har tillräckliga koncentrationsproblem ändå 😉

  8. Håller verkligen med gällande kaffeautomaten. Exakt vad skiljer caffe latte från cappuchino i en Selectaautomat? Mängden?
    By the way; nya analyser i Rimbloggen just nu…

Kommentera

