3 veckor kvar

Standard

Nej då – jag har inte emigrerat eller lagt ner bloggen eller så. Men det är fortfarande helt tomt i huvudet.

Nu har jag överlevt den första veckan i megakontorslandskapet – det återstår tre. Den nya lokalen är inte bra för mig – ljudnivån är hög och det händer hur mycket som helst runt omkring mig precis hela tiden. Lägg till det att det är högtryck på jobbsidan just nu – jag bygger nya websidor och förväntas skriva inspirerade, briljanta, kärnfulla och informativa texter om både det ena och det andra. Uppe på det verkar större delen av företaget ha drabbats av informationsbehov och vem ringer man då? Ja inte Ghostbusters, den saken är klar. Man ringer Prudie, eller Mrs Structure eller vad jag nu ska kalla mig för. Mrs ”prata-inte-med-mig-för-jag-har-så-förb…-mycket-att-göra” kanske?

När jag kommer hem på kvällarna finns det inte några som helst planer på att orka med ännu mera tid framför datorn 😦

Det återstår tre veckor innan flyttlasset går tillbaka till det lilla ”nio-personers-varav-tre-aldrig-är-där-kontoret”. Jag längtar. Men jag kommer att sakna bubbelvattnet 🙂

About pruddelutt

Jag föredrar att se livet från den ljusa sidan och försöker alltid (oftast) att möta tillvarons prövningar med ett skratt. Älskar att resa och upptäcka nya platser, tycker om god mat, tar mig gärna ett glas single-malt whisky och tycker att inget är så allvarligt att man inte kan skoja om det - bara man gör det på rätt sätt. Gift sedan den grå forntiden (1986) med min kärlek sedan universitetsåren. Vi har två ungdomar 22 (utflugen pojkvariant) och 20 (flickvariant som flyttar till hösten).

12 responses »

  1. Det är tur att det är tidsbegränsat. Passa på att drick bubbelvatten, förresten är det smaksatt? Jag är fortfarande rätt så imponerad över standarden nere i södra Sverige. Ska föreslå att vi också ska ha bubbelvatten. 🙂

  2. Ta med dig bubblet, vetja. Något ska du väl ha för att du sitter där i tre veckor? Ser du bara tillräckligt STRUKTURERAD ut är det nog ingen som vågar protestera när du packar ihop dina grejer och drar.
    Softa lite nu, tjejen, det är fredag. Du kan få min fredagswhisky. Jag överlåter den på dig. Lägg upp fötterna på bordet. Det har jag gjort. Så, ett djupt andetag nu… känns det fint? Sitter du bra?

  3. Bubbelvatten i all ära, jag föredrar nog lugn och ro. Ljudmässigt. Man måste trivas för att orka prestera också. Stor kram, ha en skön helg!

  4. Bubblet är fast installerat via vattenkranen, så jag går nog inte iland med att få med mig det 😦 Det är ingen smak på det, men det är så fräscht och nybubblat direkt ur kranen så det behövs inte.
    Jag sitter alldeles utmärkt LB – och whiskyn satt som en smäck, tack tack!
    Ha en riktigt fin helg nu alla tre!
    Puss och kram från Pruddan.

  5. Tänk vilken tur att du inte behöver ha denna arbetsplats för alltid – fy och usch. *ler* kan tänka mig att du kommer att sakna bubbelvattnet, det skulle jag med göra, men det finns goda smaker på flaska med att ta med..hihi

    Ha det gott och ta hand om dig när du kommer hem, vi väntar till du kommit tillbaka till vanliga kontoret och din inspiration och ork återvänt

    Kram

  6. Hemska öde att hamna på en sådan arbetsplats. Jag tror inte att jag hade stått ut många minuter innan jag hade blivit galen!
    Som tur är är din tid där tidsbegränsad.
    Bubbelvatten i all ära, de finns på flaska också!

  7. Just hög ljudnivå är oerhört påfrestande och det som brukar påverka oss mest negativt i arbetsmiljön. Tur för dig att det bara rör sig om några veckor för så hade man inte velat ha det!
    Trevlig helg!

  8. Min mamma sitter oxå i ett sånt där kontorslandskap. När man ringer henne på jobbet så viskar hon, alla kan ju höra samtalen. Du kan ju köpa med dig bubbelvatten när du flyttar? 😀 Ha nu en avkopplande helg!

Kommentera

