Kontorslandskap

Standard

I fredags gick flyttlasset på jobbet till tillfälliga lokaler fem minuters promenad bort från de gamla lokalerna. Som tur är handlar det bara om fyra veckor, sedan får vi flytta tillbaka till vårt ”gamla” hus igen. Visserligen till ett annat våningsplan, men det gör inte så mycket. Vår temporära flytt beror på att företaget är extremt trångbott och flyttplaneringen gick inte ihop sig om inte någon försvann helt och hållet från arenan ett tag. Det är som att spela 15-spel ungefär, det måste finnas en tom ruta att flytta de andra rutorna till 🙂

Allt var på plats när jag kom i morse – dator och telefon fungerade och ingen hade lyckats slarva bort mitt trådlösa headset. Undrens tid är uppenbarligen inte förbi!

Från ett tyst kontor, utan någon som helst genomfartstrafik har vi nu – nio personer – flyttat in i ett öppet landskap som vi delar med 70-talet andra. Behöver jag säga att det är en omställning? På gamla stället var det aldrig någon som kom förbi – här är det ett konstant spring. Om man satt ensam på gamla kontoret en dag kunde man nästan tro att det var lördag eller nå’t, inte en människa, inte ett ljud. Här är ljudnivån konstant. Nu på kvällen använder jag gärna ett av 16:s favorituttryck -”det känns som om någon spelar tennis i huvudet på mig”. Lite trött är bara förnamnet.

Det enda försonande draget är att det finns bubbelvatten direkt i kranen och att vi nio arma själar får flytta tillbaka igen om fyra veckor.

About pruddelutt

Jag föredrar att se livet från den ljusa sidan och försöker alltid (oftast) att möta tillvarons prövningar med ett skratt. Älskar att resa och upptäcka nya platser, tycker om god mat, tar mig gärna ett glas single-malt whisky och tycker att inget är så allvarligt att man inte kan skoja om det - bara man gör det på rätt sätt. Gift sedan den grå forntiden (1986) med min kärlek sedan universitetsåren. Vi har två ungdomar 22 (utflugen pojkvariant) och 20 (flickvariant som flyttar till hösten).

8 responses »

  1. Bubbelvatten direkt i kranen? Det verkar vara ett ställe med stil i varje fall. Skämt o sido det är verkligen jobbigt med höga ljudnivåer. Man blir helt slut.

  2. Heej! Nej det låter inget vidare att sitta så! Det skulle inte min hjärna klara av och få något vettigt gjort…skulle göra en massa fel utan att märka det och glömma vad jag sist höll på med. Hörde uttrycket ”min hjärna är somen torktumlare” i helgen. Ett jättebra program om ADHD. Tur att du får komma tillbaka till lugnare vatten sen =) Tusen tack för uppmuntran på min sida! *kraam*

  3. jag säger samma sak, bubbel i kranen hihi. Jag skulle bli galen att arbeta på det viset. Visserligen kan man bli en fena på att sålla men ändå, alltför höga volymer i min smak. Fördelen kanske kan vara en liten skvallerinformation??

    Ha det så bamsebra trots allt sorl

  4. Såå då är det alltså tennis som spelas i mitt huvud om dagarn…inte konstigt att man blir riktigt ”förvirrad” mellan varven 😉 Vad skönt att det är tillfälligt för er! Ha det!!

  5. Jag har suttit en gång i så´nt där kontorslandskap… mitt andra jobb i livet på en reklambyrå…. och ääälskade det. Men idag skulle jag nog inte palla … det skulle vara det där bubbelvattnet som skulle få mig att stå ut några veckor. Kram och hoppas det inte blir en så´n där mastodontmatsch med tiebrake som bara fortsätter och fortsätter! Kram!

Kommentera

