Ljuva dofter

Standard

Ljuva dofter kommer att spridas över stadens södra delar ikväll. Det är äntligen dags! Vädret ser mycket lovande ut – det är alltid en fördel att sitta ute vid det här tillfället. År med dåligt väder har garaget tjänat som en nödlösning, men det kommer inte att behövas i år. Det är surströmmingsdags!

About pruddelutt

Jag föredrar att se livet från den ljusa sidan och försöker alltid (oftast) att möta tillvarons prövningar med ett skratt. Älskar att resa och upptäcka nya platser, tycker om god mat, tar mig gärna ett glas single-malt whisky och tycker att inget är så allvarligt att man inte kan skoja om det - bara man gör det på rätt sätt. Gift sedan den grå forntiden (1986) med min kärlek sedan universitetsåren. Vi har två ungdomar 22 (utflugen pojkvariant) och 20 (flickvariant som flyttar till hösten).

7 responses »

  1. FY F*n! Här (i veckan) åts det strömmning i vår familjen och doften slungades emot mig vid hemkomst. Själv tuggade jag i mig senapssill och potatis. En gång i tiden åt även jag surströmming, men en liten miss med drycken till har gjort att jag ständigt förknippar doften med skräckupplevelsen framför toaletten. 🙂

  2. De riktigt sanna entusiasterna hävdar ju att det bara finns en dryck som gäller: mjölk. Men där är jag mycket tveksam…Våra surströmmingsvärdar hävdar med bestämdhet att det är all lök man blir dålig av och man ska neutralisera den med tomat, men det tycker jag känns tveksamt…Näe, det är nog det där man dricker till som är det stora problemet tror jag!

  3. Jag är ledsen att behöva erkänna: Jag gillar inte surströmming! Jag har verkligen försökt, men varje gång mår jag illa i ett dygn efteråt. så jag har slutat försöka på tredje gången gillt … Trots att det är irriterande!

  4. ÅÅå vad gott med surströmming!! Mumsfilibabba.
    Det är jättegott, men lätt förståeligt att somliga ser med fasa på vad man ska inta när lukten når näsan, för det luktar väl inte det allra bästa..hmm

    Smaklig måltid, ät fem för fem med hihi
    Kram

Kommentera

