En skitdag

Standard

Gaaahhh..idag har det varit en riktig skitdag 😦

  • Klockan ringde 0500
  • Tåg till huvudstaden igen – tredje gången den här veckan
  • Tappade mitt gamla, ärvda silverarmband någonstans mellan tåget och jobbet
  • Fick skäll för att jag inte svarat på ett mail – hur ska det gå till när jag varit på resande fot i två dagar och inte kan betros med en bärbar dator?
  • Uppvaktning av en kollega som fyller 50 nästa vecka, tyvärr hade inte listan skickats till oss som är utlokaliserade på stäppen så jag hade inte en sportslig att vara med. Och det är en person jag gillar som fyller.
  • Regnet öste ner större delen av dagen
  • Smockfullt på tåget hem – och värmesystemet gick bara att köra på fullt. Så det var VARMT…
  • Svar från SJ:s hittegodsavdelning: ”Med anledning av Er förfrågan ber vi att få meddela att vi tyvärr inte fått in det armband Ni söker hit till hittegodsavdelningen”.

Det är nog lika bra att gå och dra nå’t gammalt över sig tror jag 🙂

About pruddelutt

Jag föredrar att se livet från den ljusa sidan och försöker alltid (oftast) att möta tillvarons prövningar med ett skratt. Älskar att resa och upptäcka nya platser, tycker om god mat, tar mig gärna ett glas single-malt whisky och tycker att inget är så allvarligt att man inte kan skoja om det - bara man gör det på rätt sätt. Gift sedan den grå forntiden (1986) med min kärlek sedan universitetsåren. Vi har två ungdomar 22 (utflugen pojkvariant) och 20 (flickvariant som flyttar till hösten).

7 responses »

  1. Vilken gräsligt dag! Allra mest synd på ditt armband men också retfullt med den jubilerande kollegan. Det är bara så irriterande när inte alla kan få samma information. Blir ju inte samma sak att gratulera senare…

  2. Jobbigt. Verkligen jobbigt med tappade klenoder och att få skäll för något man inte kan rå för. Dålig stil för den delen att inte fråga först och skälla sedan. Och listor ska väl skickas ut till ALLA? men det är väl kanske sådant som man tycker i teorin men som aldrig sker i praktiken. Ha en fortsatt fin helg.

  3. Det är så lätt hänt att glömma bort oss som inte sitter på plats på huvudkontoret utan jobbar ”på distans”, fast ändå inte eftersom vi inte har placering i Sthlm…Vi finns liksom inte i vardagen 😦

Kommentera

