Ingen spaning

Standard

Nya gymmet är riktigt bra – det är superfräscht, stort, nästan alla maskiner finns i tre exemplar och det är aldrig någon trängsel. Tvärtom, det är nästan lite tomt på luncherna. På sätt och vis är det bra, för ett träningspass går i expressfart när man inte behöver pussla om träningsprogrammet för att en del maskiner är upptagna eller lägga tid på att springa fram och tillbaka mellan de olika maskinerna. Baksidan på det hela är att det inte finns så många roliga människor där att spana på. Inget att observera, förundras över eller fnissa lite diskret åt.

Det enda jag kan rapportera från träningen idag är därför att jag körde tio maskiner, svettades som en gris bitvis och la på ett snäpp belastning på alla maskiner utom en. Roligare än så blir det inte 🙂

About pruddelutt

Jag föredrar att se livet från den ljusa sidan och försöker alltid (oftast) att möta tillvarons prövningar med ett skratt. Älskar att resa och upptäcka nya platser, tycker om god mat, tar mig gärna ett glas single-malt whisky och tycker att inget är så allvarligt att man inte kan skoja om det - bara man gör det på rätt sätt. Gift sedan den grå forntiden (1986) med min kärlek sedan universitetsåren. Vi har två ungdomar 22 (utflugen pojkvariant) och 20 (flickvariant som flyttar till hösten).

13 responses »

  1. Nämen, ingen att betrakta? Vad trist, jag älskar att betrakta människor, att leka med tanken vad de heter, var de bor, vad de ska göra sedan de lämnat platsen, är någon på väg hem till sjuka barn, en make som är på väg till en älskarinna, en tonåring som har smygit iväg från skolan, en kvinna som ska möta en väninna sedan barnsbenen..

    Man kan fantisera hur mycket som helst. Jag har ett väldigt billigt sätt att hålla mig i trim:
    hoppa över leksaker, plocka upp dem och leka med pojkarna och ej att förglömma, serva dem i vad de vill dricka och äta 😀
    Inget gym behövs, vad pengar man sparar haha

  2. Har gått på gym för min rygg, men den blev inte bättre alls, tvärt om, skulle verkligen behöva göra något åt denna, vissa dagar känns det inte bra, skulle sitta fint med ett ryggskott innan jul

  3. Åh va du är duktig! Jag har tränat lite av och till men svårt att komma igång så där ordentligt. Skönt när mn yoga kör igång ordentligt, den ger både styrka och smidighet. förresten har du hört nåt från Curlingmormor? Blir faktiskt lite bekymrad..hon brukar ju kika in och höra av sig mest varje dag.
    *kram*

  4. *Ler igenkännande* vi skulle nog bli värsta radarparet på gymmet, jag gillar oxå effektiv träning där man slipper pussla om schemat och visst är det tillfredsställande när man kan öka på vikterna en smula 🙂 Men jag brukar vara så fokuserad på mig själv att jag inte kan spana på andra, jag är mest fokuserad på vilken maskin de tänker ockupera.

  5. Nej Moniqa, det är alldeles för tyst från mormors håll, tycker jag! Vi får hålla tummarna för att allt är bra. Sedan är ju ett hett tips att skaffa en träningskompis, det är nog bara det som gör att jag står ut med gymträningen, tror jag 🙂

    Här fladdrar öronen ständigt och jämt, Ankan…jag kan liksom inte låta bli 🙂

Kommentera

