Jag gör en MärtaGreta

Standard

Tack kära Znogge, Fidolina och Lejonet för era utmärkelser. Jag blir jätteglad 😀

Efter mycket moget övervägande har jag bestämt mig för att inte skicka utmärkelsen vidare. Eller förresten, det är det jag gör. Jag skickar den till ALLA bloggar jag läser. Spelar ingen roll om jag läser varje dag eller sporadiskt, vad bloggen handlar om eller vem som skriver. Alla bloggar jag läser ger mig så mycket – jag får nya perspektiv på tillvaron, lär mig en massa roliga grejer och får nya vänner, både virtuellt och IRL. Men att välja ut går jag helt enkelt inte i land med.

Så jag gör en MärtaGreta – tack för att ni finns, alla ”mina” bloggisar!

PS Tack för tipset om giffarna, Znogge! Nu funkar det!

About pruddelutt

Jag föredrar att se livet från den ljusa sidan och försöker alltid (oftast) att möta tillvarons prövningar med ett skratt. Älskar att resa och upptäcka nya platser, tycker om god mat, tar mig gärna ett glas single-malt whisky och tycker att inget är så allvarligt att man inte kan skoja om det - bara man gör det på rätt sätt. Gift sedan den grå forntiden (1986) med min kärlek sedan universitetsåren. Vi har två ungdomar 22 (utflugen pojkvariant) och 20 (flickvariant som flyttar till hösten).

10 responses »

  1. Så lite så:-)

    Visst är det svårt, för att nästan inte säga omöjligt, att välja ut ett par bloggar. Alla är så olika och det går liksom inte att jämföra…

    Trevlig söndag!

  2. Tack Prudie…just idag skulle jag faktiskt besöka din blogg för att få lite ”sol i sinnet”. Du och Znogge och lilla blå och …. ingen mera nämnd så är ingen glömd… kan verklgen få mig på rätt köl igen, om det skulle behövas. Och det gör det ju till och ifrån. Förresten besöker jag den av pur lust ändå, även om det inte skulle ”behööövas”. Kram

  3. Ja men då kan jag ju tacka, sen undrar jag om du har Mrs Structure i garderoben eller om hon dragit över Östersjön? Jag är lite orolig, har definitivt fått en släng av henne, städat i tre dagar!

  4. Oj då….ska kolla jalusiskåpet på jobbet i morgon. Mrs Structure brukar hållas där över helgerna och sortera gem, men man vet ju aldrig…någon kan ju ha släppt ut henne. Om du hittar henne hos dig MG kanske du kan sätta något i händerna på henne som behöver sorteras eller ordnas i logiska följder, en gammal knappburk kan vara en hit. Jag kommer och hämtar henne ögonaböj sedan 😀

  5. Hon trampar som en osalig på vinden, söker efter mera att gå igenom, sortera. Hon har bland annat flyttat om de kvarvarande lådorna och passat in allt med millimeterpassning, fem gånger minst hittills. Det är en stor vind, men man måste ju testa alla stuvningsmöjligheter så att det blir perrrrrrrrrrrrfekt. Hon kan hållas där tills hon är klar, men sen åker hon ut, ordnar fri transport med sopbilen, det är en del utrensat som måste med den också. Då hamnar hon i Nynäshamn, bara så du vet 😀

  6. Toppen! Jag kan säkert placera henne någonstans i Stockholmstrakten ett tag sedan. Nu förstår jag helt plötsligt varför livet har varit så ”easy-going” ett tag nu 🙂

  7. Hej du fina juvelen i bloggisfären! Ja, det är så, ingen är bättre än någon annan, för alla har sitt och stort värde=:-) Önskar dig en fin tisdag och den där städgrejen drabbades jag av i slutet av juli. Har en jättetrevlig övervåning nu som gått från härjat krigszon till välordnat orenoverat bibliotek och sovrum med badrum. 🙂
    *kraam*

  8. Visst är det så alla bloggar är olika och var och en har något att tillföra…säger en som läser väldigt många men inte lämnar kommentarer hos dem alla! Ha det!

Kommentera

