Sex, sex, sex

Standard

Lilla Blå  skriver att hon blivit alldeles bloggkonfys. Och visst är det så. Efter snart två år i bloggosfären kan jag konstatera att bloggen kryper under skinnet på mig på något konstigt vis. Jag funderar på hur folk med märkliga alias har det, vad som händer i deras liv. Jag gläds med de som är glada och lider med de som har det besvärligt. Bloggare som plötsligt bara försvinner funderar jag på emellanåt. Vad hände? Varför slutade han/hon blogga? Plötsligt dyker det upp nya bekantskaper, någon är högst tillfällig, någon stannar kvar. En del drömmer jag om på nätterna. Andra har jag vågat mig på att träffa på riktigt – och det har blivit riktigt lyckat varenda gång.

Bloggens innehåll har ändrats också varefter tiden gått. När jag började skriva var faktiskt en av mina drivkrafter att skriva om sex. Inte någon porrblogg, men däremot en blogg som berättade om att det går att skapa en lekfull och fantasirik relation med en person man levt med i måååånga år…Jag ville dela med mig för att kanske inspirera andra, få andra att våga ta ut svängarna lite och kanske hitta en spänning i vardagen. Utan att för den skull bli promiskuös, i ordets negativa bemärkelse 🙂

Nu är det inte så mycket sex i bloggen längre. Och jag undrar varför? Var det kanske lättare att skriva om sån’t när absolut ingen visste något om mig? Nu är det ju t o m några stycken som vet vem jag är ”på riktigt”. Kidsen vet att jag bloggar och under vilket alias och det kanske också stoppar mig i någon mån, även om jag vet att de inte orkar läsa allt dravel mamsen skriver.

Jag kan iaf berätta att den här delen av livet ingalunda är satt på undantag. Vi sorterar tvätt när tillfälle ges, det är inspirerat, varierat, lekfullt och roligt och jag är helt övertygad om att det är ett kitt som håller oss samman och gör att det periodvis slår gnistor om vår relation, trots att vi släpat på varandra i snart 28 år 🙂 Och på tal om tvättsortering – så är det ju kul att man kan lämna ett avtryck efter sig i bloggosfären i form av ett uttryck som egentligen betyder något helt annat. Här kan du läsa om tvättsortering hemma hos oss.

About pruddelutt

Jag föredrar att se livet från den ljusa sidan och försöker alltid (oftast) att möta tillvarons prövningar med ett skratt. Älskar att resa och upptäcka nya platser, tycker om god mat, tar mig gärna ett glas single-malt whisky och tycker att inget är så allvarligt att man inte kan skoja om det - bara man gör det på rätt sätt. Gift sedan den grå forntiden (1986) med min kärlek sedan universitetsåren. Vi har två ungdomar 22 (utflugen pojkvariant) och 20 (flickvariant som flyttar till hösten).

13 responses »

  1. Hi hi hi…är tvättkorgen full och behöver sorteras?… Skall introducera ”uttrycket” hemmavid…även om vi i och för sig inte behöver kodord. Men det blir ju onekligen lite roligare på en gång…Quick start!

  2. Bloggar tål att förändras, vareftersom dagens fokus förändras. Men det är tråkigt när bloggare man gillar försvinner ur etern. Ang sex… skriv om det som faller dig i smaken, dina barn är stora nog att inte ta illa upp. Visst det finns barn som aldrig kan tänka sig att deras föräldrar har samvaro… men å andra sidan då är man bra naiv. Ett bra förhållande är lika mysigt i 25års åldern som i 50 års åldern. Jag ser på mina föräldrar och hoppas att jag och maken är så när vi är 60+ också! kram.

  3. Hos oss ägnar vi oss också åt tvättsortering. Vi har varit tillsammans i 25år och allt blir bara bättre och bättre :-), med tvättsorteringen menar jag.

  4. Ja, visst är det kul med tvättsortering! Extra kul blir det när nytillkomna bloggläsare säkert misstänker att man lever ett tråkigt liv och bara sorterar och sorterar;-)

    Nu ska jag plocka ned tvätten från torkvindan och det är inte ett dugg roligare än vad det låter!

  5. Började ju blogga av samma anledning som du.Vi som släpat på varann i heela 31 år…men eftersom jag är lite blyg av mig då det kommer till den biten så tror jag inte att jag fick fram ”budskapet” riktigt 😉
    Så här i efterhand har jag undrar lite över vad i hela friden jag tänkte egentligen…efter att ha läst en artikel om ”bloggfenomenet” med överskriften
    Förr skrev man dagbok som man inte ville andra skulle läsa i…Idag skriver man dagbok typ hallå hela världen..Ujuj

    Tur vi inte använder ordet tvättsortering hemma, annars skulle nog bloggsfären följa med in i sängkammaren – jag skulle allt ha lite svårt att hålla mig för skratt 🙂

    Vad du än skriver om så är det alltid lika fängslande att läsa hos dig!

  6. Här har vi dragits med varandra i 43 år!!!!!! *ler*. Helt otroligt, men en sak är säker, jag skulle inte vilja vara utan en dag!!!!!
    Nu ska jag sätta mig med en god kopp te!!!!
    Kramizzzzz

  7. Ja oj..vilka långkörare det är här!! Vi har sorterat med varandra i snart 9 år.. men vi träffades på äldre dar..och kunde en hel om tvätt redan innan så vi försöker komma på nya sätt att vika den bekvämt…*hehe*
    Men vi eldar en del i pannan också här………………………………….
    *kraam* 😉

  8. Snart har jag också skrivit i två år här på bloggen, det har inneburit att jag mött helt underbara människor som jag aldrig annars hade mött. Jag har också lärt känna gamla vänner bättre då några dykt upp i bloggosfären.
    Jag gick in med en enda klarhet, jag skulle INTE skriva om sex 😀 Tänk så olika det kan vara 😀
    Jag hade däremot tänkt att jag skulle skriva av mig och tog inte alls in i beaktande att andra skulle inte bara läsa, utan också kommentera. Var helt oförberedd på responsen, men nu är jag så glad över att ni alla finns här ute!

  9. Jag hade också en helt annan tanke med bloggen när jag började. Insåg snabbt att det inte funkade eftersom anonymiteten är helig för mig. Sen har bloggen liksom format sig själv; har försökt ändra upplägg när jag lessnat men kommer tillbaka till samma igen. Livet liksom. Tvättsortering har aldrig slagit mig som en så trevlig syssla. Förut 🙂

  10. Intressant att läsa och jag känner igen mig lite, även om jag inte har skrivit om just sex, så ingående i alla fall:) Men visst förändras bloggandet i takt med att allt fler vet vem man är. På gott och ont kanske, har inte bestämt mig för vilket än:)

    Ha det bra!

  11. Ha ha sorterar tvätt…
    Minns en resa till Grekland där bara sonen var med oss och han var inte så gammal.
    Vi sov i samma rum och sonen var lite blyg och vågade inte göra saker själv. Efter mycket funderande lyckades vi få iväg honom ner till ett ställe där de hade kul saker för barn.

    Här skulle hängas tvätt av bara tusan… vi var väl precis färdiga när sonen kommer klivande via fönstret istället för dörren som vi noga hade låst.
    Han skrattade och tyckte det var så kul att kliva in genom fönstret och där satt vi och var glada att vi hade fått på oss paltorna precis.
    Det har varit mycket pyssel med tvätthängningen genom åren…
    Men nu för tiden är det väl bara Watson som sitter och glor om man någonsin får något att hänga.
    Kram

Kommentera

