Den levande nåldynan

Standard

Idag är det dags för besök nummer två på det stora sjukhusets Infektionsklinik. 16 har påbörjat sin karriär som levande nåldyna nu, allt för att täppa till de hål myndigheterna i USA tycker att 16 har i sitt vaccinationsintyg.

I tisdags fick 16 två sprutor, ett TBC-prov som ska läsas av idag och den femte och sista poliosprutan. 16 höll mig krampaktigt i handen medan min gamla kompis som är sjuksköterska på vaccinationsmottagningen stack henne i armen. Det gjorde ont. Men det var snabbt avklarat. Vi skulle precis resa oss upp och gå ut och ordna lite pappersarbete när 16 blev genomskinlig i ansiktet och kallsvetten började rinna. Vi lyckades baxa upp henne på britsen innan hon ramlade ihop och så fick hon ligga där en stund medan jag betalade och fick förhållningsorder om TBC-provet. 16 satte sig upp på britsen och skulle precis gå ut till oss när hon stöp igen. Det blev en stund till på britsen, sjuksyster hämtade lite saft och jag tramsade mig lite med alla mjukisdjur som fanns i rummet för att distrahera 16 en stund. Till sist piggnade hon till så vi kunde ta oss ut från sjukhuset.

Idag är det dags igen. TBC-provet ska läsas av (det ser helt OK ut) och 16 ska få den första Hepatit B-sprutan av tre. Fast den här gången ska hon lägga sig på britsen med en gång har hon bestämt. Och det är nog lika bra det 🙂

About pruddelutt

Jag föredrar att se livet från den ljusa sidan och försöker alltid (oftast) att möta tillvarons prövningar med ett skratt. Älskar att resa och upptäcka nya platser, tycker om god mat, tar mig gärna ett glas single-malt whisky och tycker att inget är så allvarligt att man inte kan skoja om det - bara man gör det på rätt sätt. Gift sedan den grå forntiden (1986) med min kärlek sedan universitetsåren. Vi har två ungdomar 22 (utflugen pojkvariant) och 20 (flickvariant som flyttar till hösten).

6 responses »

  1. Åh 16…. lider med henne…. 😦
    Men – håller med Pantherleo – väl i USA har hon glömt det!
    Själv var även jag på LAB häromdagen, lämnade blod för test av födoämnesmix.
    Kramiz!

  2. Stackars 16! I den åldern är det dessutom vanligt att unga flickor svimmar lite hit och dit så ryggläge från början kan vara klokt! Men hon är säkert medveten om att besväret är mödan värd!

Kommentera

