Poddradio

Standard

Varför har ingen berättat för mig om Poddradio? Eller kanske någon har gjort det och jag inte har fattat eller stängt av lyssnandet eller nå’t. Men det är ju en helt suverän uppfinning 🙂

Jag upptäckte det hela idag när jag satt och skulle bevaka ett radioprogram å jobbets vägnar. Medan jag väntade på mitt inslag surfade jag runt lite på webbplatsen och hittade denna förnämliga uppfinning. Jag blev alldeles till mig av lycka 😀

Nu har jag laddat ner en hel radda sommarprogram, jag tog ett par stycken från förra året också när jag ändå var i farten, sedan kan jag lyssna på dem när jag är ute och går. Helt perfekt 🙂

About pruddelutt

Jag föredrar att se livet från den ljusa sidan och försöker alltid (oftast) att möta tillvarons prövningar med ett skratt. Älskar att resa och upptäcka nya platser, tycker om god mat, tar mig gärna ett glas single-malt whisky och tycker att inget är så allvarligt att man inte kan skoja om det - bara man gör det på rätt sätt. Gift sedan den grå forntiden (1986) med min kärlek sedan universitetsåren. Vi har två ungdomar 22 (utflugen pojkvariant) och 20 (flickvariant som flyttar till hösten).

9 responses »

  1. Hittade ett recept som kanske passar en whisky älskare som dig 😉

    Lättlagad och trevlig fruktkaka

    1 dl socker

    4 ägg

    2 dl torkad frukt

    1 tsk salt

    1 dl farinsocker

    4 msk citronsaft

    1 dl nötter

    2 liter whisky

    Ta fram en mellanstor skål. Kolla whiskyn genom att smaka. Häll whisky i ett decilitermått och drick. Upprepa.

    Sätt på elvispen.

    Smaka återigen på whiskyn, om den fortfarande håller kvalitén. Blanda 1 dl smör i en stor skål, lägg till 1 msk socker och vispa igen. Kolla om whiskyn fortfarande är god, drick ännu en kopp.

    Schtäng av elvispen.

    Knäck två hönor och schläng i schkålen, vrid loss den med en muschkrejsel. Scmaka sen om whiskyn fortfarande är god. Schen schka du schila 2 dl schalt, eller nåt schånt. De é inte schå noga.

    Kolla whiskyn.

    Schila citronsaften, lägg till en mat…..sched…. och schå socker, eller nåt, va fan.

    Schmörj ugnen.

    Vrid kakformen på 220 grader, glöm inte att schtänga elvischpen. Schläng ut schkålen genom fönschtret, och….. schå kolla schen whiskyn.

    Gå och lägg dej… Vem fan schänner för å äta en jävla fruktkaka i alla fall ?

  2. Poddradio….missat av Skatan…skall också kolla. Och, Agapanthus, Skatan skall prova på whiskykakan också. Whiskyn gör sig säkert mycket bättre (min smak) med torkad frukt och nötter. Kram

  3. Pppod..radio, usch jag blir galen på alla nyheter som jag inte hänger med på och fattar något av. Men att gå och lyssna på gamla sommarprogram vore ju en bra ide för oftast när jag har tänkt lyssna så har något kommit mellan så att jag har glömt bort det hela.
    Men som vanligt i mitt nuvarande lilla liv så orkar jag inte mer än tänka jaha en podradio det var ju bra…
    Kanske skulle börja med att sätta på min mobil/ladda den och använda den till det den är tänkt för. Ungarna surar och skäller; sätt på mobilen mamma! Jag kan sätta på den, men kommer oftast inte ihåg varken hur man svara eller ringer andra. Ser du hopplös jag är…
    Om jag har lyckats ringa någon som inte svarar så stänger jag av den och ungarna får spader när de sen ringer upp och jag har stängt av. Jo, jag fattar hur de känner och tänker, men jag orkar inte me allt det där som tränger sig på när jag är ute och rör på mig.
    Kram då

  4. Botten är väl att jag inte ens känner igen hur den låter om nu någon skulle ringa mig när det är på. Jag suckar och säger vad är det för idiot som inte kan svara i mobilen som ringer så…. hrmf idioten var jag.

    Jag kan glädja dig med att det inte är SÅ länge sedan jag slutade att stänga av mobilen så fort jag kom innanför dörren hemma – då är jag ju ändå hemma och folk kan ringa på min fasta telefon, typ….

Kommentera

